Strefa HR


Wpływ kryzysu na ocenę wydajności pracowników

Kryzys gospodarczy i związany z tym spadek obrotów to dla wielu firm pretekst do dokładniejszego przyjrzenia się kwalifikacjom pracowników i dokonania ewentualnych zmian kadrowych, w tym zwolnień. Chęć poprawy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa […]

Employer branding a efektywna rekrutacja

Rekrutujesz nowych pracowników? Świetnie! To wyraźny znak, że twoja firma dynamicznie się rozwija. Pamiętaj, że dobrze przeprowadzony proces rekrutacji, nie tylko jest gwarancją zatrudnienia specjalistów najwyższej klasy, lecz także może stanowić […]

Motywacja pracowników najlepszą receptą na dobrą kondycję firmy

Większość europejskich firm ma trudności z pozyskiwaniem oraz motywowaniem pracowników w okresie spowolnienia gospodarczego, wynika z najnowszego międzynarodowego raportu firmy consultingowej TowersWatson. Brak jakiejkolwiek motywacji odczuwa 6 proc. pracowników, […]

Rozwój intuicji biznesowej w symulacji GMC

GMC to nie tylko symulacja biznesowa rozgrywana w Internecie przez zespoły z doświadczeniem w zarządzaniu, które reprezentują swoje firmy. To również kuźnia młodych talentów, jeszcze zasiadających w studenckich ławach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z zarządzaniem. […]

Rekrutacja przez Internet wygodniejsza i bardziej efektywna

Nowe funkcje serwisu otoPraca.pl zmieniają styl pracy rekruterów Internet otwiera nowe możliwości rekrutacji pracowników, z których korzystają już firmy doradztwa personalnego i pośrednictwa pracy, działy HR dużych firm, […]

Dialog społeczny po europejsku

Europejskie Badanie Przedsiębiorstw pokazuje, że dialog społeczny na „Starym Kontynencie” prezentuje się całkiem przyzwoicie. Ponad 60% pracowników należy do związków zawodowych lub rad pracowniczych. W przypadku 2/3 zatrudnionych wynagrodzenia i czas […]

PRACODAWCA Z WIZERUNKIEM

Pomimo stosunkowo wysokiej stopy bezrobocia oraz dużej ilości kandydatów na rynku pracy, pracodawcy mają problemy ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. Ilość otrzymywanych CV nie przekłada się na ich jakość, dlatego dla zwerbowania […]

Akademia Employer Brandingu w nowej, otwartej formule

Po trzech edycjach Akademii Employer Brandingu, które odbyły się w formule zamkniętej, inicjator cyklu – agencja komunikacji rekrutacyjnej MJCC Employer Branding Consultants otwiera warsztaty Akademii dla wszystkich osób […]

Pracownik pod „strefową strzechą”

W latach 2001-2009 liczba miejsc pracy oferowanych przez firmy prowadzące swoją działalność w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych zwiększyła się o ponad 250%. Najwyższą dynamikę wzrostu można było obserwować w strefie […]

Kilka słów o parytetach

Polska ustawa zasadnicza gwarantuje kobietom i mężczyznom równe prawa w życiu rodzinnym, politycznym, społecznym i gospodarczym. Rzeczywistość – zwłaszcza w sferze biznesu – wygląda jednak inaczej. Charakterystyczna jest tendencja […]

Wizerunek firmy w oczach stażysty – Employer Branding czy „czarny PR?”

Coraz więcej firm, wprowadza do swojej polityki zatrudnienia, staże i praktyki. Dla młodych ludzi mają stać się one możliwością zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego, dla firmy zaś, sposobem na rekrutację najlepszych. […]

Jak dać się znaleźć pracodawcy w Internecie?

Nie tylko szukanie pracy można podzielić na aktywne i bierne. W podobny sposób można też potraktować szukanie pracownika. Bierny pracodawca czeka na CV, które wyślą w odpowiedzi na ogłoszenie kandydaci. Aktywny – sam […]