Aktualności HR


Moda na HR – podsumowanie kampanii

Moda na HR – podsumowanie kampanii

Tej wiosny portal Pracuj.pl przeprowadził ogólnopolską kampanię pod hasłem „Moda na HR. Akcja skupiała się wokół czterech obszarów kompetencyjnych, za które na co dzień odpowiadają specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi – rekrutacji, nowoczesnych narzędzi HR, wizerunku oraz rozwoju. Kampanii

Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku [Raport Deloitte]

Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku [Raport Deloitte]

Natłok informacji i pozostawanie w kontakcie ze środowiskiem pracy przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu przytłaczają pracowników i obniżają ich produktywność – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI

HR-owcy w pracy: motywacja i rozwój ważniejsze od zarobków [Raport]

HR-owcy w pracy:  motywacja i rozwój ważniejsze od zarobków [Raport]

Ponad połowa specjalistów i menedżerów planuje w przeciągu najbliższych miesięcy zmienić pracę. Co czwarty z nich poszukuje jej aktywnie. 30% specjalistów i menedżerów z obszaru HR, odpowiedziało że nie poszukuje pracy, co jest najwyższym wynikiem wśród badanych grup zawodowych –

Kompetencje Przywódcze Nowych Liderów [Badanie Deloitte]

Kompetencje Przywódcze Nowych Liderów [Badanie Deloitte]

Prawie 90 proc. polskich menedżerów wskazuje, że szeroka perspektywa w myśleniu o firmie, przewodzenie zmianom oraz umiejętność osiągania zamierzonych celów finansowych to najważniejsze i najbardziej pożądane kompetencje przywódcze członków zarządu. Z kolei ich największą słabością są umiejętności z obszaru kapitału społecznego,

Trendy HR w Europie: zaufanie i indywidualne podejście do pracownika

Trendy HR w Europie: zaufanie i indywidualne podejście do pracownika

Great Place to Work®, opracowując tegoroczną listę 100 Najlepszych Europejskich Miejsc Pracy, dokonał analizy danych, pochodzących z badań laureatów ostatnich 5 edycji konkursu. Płynące z niej wnioski można ująć w dwóch stwierdzeniach. Pierwsze brzmi: trend tworzenia miejsc pracy opartych na wzajemnym

Nagrody GMC Employers zostały przyznane!

Nagrody GMC Employers zostały przyznane!

Z okazji 15-lecia konkursu Global Management Challenge w Polsce postanowiliśmy wyróżnić firmy, które najliczniej wzięły udział w tym wyjątkowym projekcie, pracodawców, którzy już od kilku lat doceniają i stosują najnowsze narzędzia w rozwoju kadry, w tym symulacje biznesowe takie jak

Narzędzie Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego – wyniki testów

Narzędzie Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego –  wyniki testów

Pierwsze wyniki testowego wdrożenia Narzędzia Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego (NKL) wykazały, że przedsiębiorcy chcą wiedzieć, jak można wykorzystać gromadzone dane o zasobach ludzkich dla podniesienia konkurencyjności swojej firmy.   Etap testowania pomógł uświadomić pracownikom przedsiębiorstw, że kapitał ludzki nie

II edycja badania „HR-owca portret własny” [Raport]

II edycja badania „HR-owca portret własny” [Raport]

Specjaliści HR w pracy i na rynku pracy: Jakie zadania stoją przed współczesnym specjalistą ds. Human Resources? Co najbardziej motywuje go do pracy? Na te i inne pytania odpowiedna II edycja badania „HR-owca portret własny”, przeprowadzonego przez Pracuj.pl.  

Pracownik kontra pracodawca – o zaletach …konfliktu w pracy

Pracownik kontra pracodawca – o zaletach …konfliktu w pracy

Słowo „konflikt” kojarzy się nam bardzo pejoratywnie. Stres, poczucie zagrożenia, walka o zaspokojenie swoich potrzeb – to są rzeczy, które przychodzą nam na myśl, gdy je słyszymy. Okazuje się jednak, że porządny, nieprzerwany i dobrze prowadzony konflikt to coś, co

Tylko co 10 Polak podnosi kwalifikacje zawodowe

Tylko co 10 Polak podnosi kwalifikacje zawodowe

Mniej niż 10% Polaków powyżej 25. roku życia decyduje się na podnoszenie kwalifikacji zawodowych – wynika z Diagnozy Społecznej 2013. Częściej dokształcają się osoby z wykształceniem wyższym lub policealnym, najrzadziej – mający tylko wykształcenie podstawowe i niższe.   Pracownicy dokształcają

Raport Employer Branding w Polsce 2014

Raport Employer Branding w Polsce 2014

Jak wygląda employer branding po polsku? Kto w polskich organizacjach zajmuje się budowaniem wizerunku  pracodawcy? Czy polskie firmy doceniają znaczenie takich działań i mają opracowaną strategię employer brandingową? Odpowiedź na te i inne pytania można znaleźć w raporcie Employer Branding

Elastyczne formy zatrudnienia to oszczędność dla firm?

Elastyczne formy zatrudnienia to oszczędność dla firm?

Elastyczne formy zatrudnienia jeszcze niedawno były wyłącznie trendem, powoli stają się standardem. Zanim obie strony zdecydują się na współpracę opartą na nienormowanym czasie pracy, należy zadbać o detale, czyli wsparcie technologiczne. Rozwój branży IT podsuwa wiele rozwiązań służących usprawnieniu działań