Tej wiosny portal Pracuj.pl przeprowadził ogólnopolską kampanię pod hasłem „Moda na HR. Akcja skupiała się wokół czterech obszarów kompetencyjnych, za które na co dzień odpowiadają specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi – rekrutacji, nowoczesnych narzędzi HR, wizerunku oraz rozwoju. Kampanii
Natłok informacji i pozostawanie w kontakcie ze środowiskiem pracy przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu przytłaczają pracowników i obniżają ich produktywność – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI
Ponad połowa specjalistów i menedżerów planuje w przeciągu najbliższych miesięcy zmienić pracę. Co czwarty z nich poszukuje jej aktywnie. 30% specjalistów i menedżerów z obszaru HR, odpowiedziało że nie poszukuje pracy, co jest najwyższym wynikiem wśród badanych grup zawodowych –
Prawie 90 proc. polskich menedżerów wskazuje, że szeroka perspektywa w myśleniu o firmie, przewodzenie zmianom oraz umiejętność osiągania zamierzonych celów finansowych to najważniejsze i najbardziej pożądane kompetencje przywódcze członków zarządu. Z kolei ich największą słabością są umiejętności z obszaru kapitału społecznego,
Great Place to Work®, opracowując tegoroczną listę 100 Najlepszych Europejskich Miejsc Pracy, dokonał analizy danych, pochodzących z badań laureatów ostatnich 5 edycji konkursu. Płynące z niej wnioski można ująć w dwóch stwierdzeniach. Pierwsze brzmi: trend tworzenia miejsc pracy opartych na wzajemnym
Z okazji 15-lecia konkursu Global Management Challenge w Polsce postanowiliśmy wyróżnić firmy, które najliczniej wzięły udział w tym wyjątkowym projekcie, pracodawców, którzy już od kilku lat doceniają i stosują najnowsze narzędzia w rozwoju kadry, w tym symulacje biznesowe takie jak
Pierwsze wyniki testowego wdrożenia Narzędzia Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego (NKL) wykazały, że przedsiębiorcy chcą wiedzieć, jak można wykorzystać gromadzone dane o zasobach ludzkich dla podniesienia konkurencyjności swojej firmy. Etap testowania pomógł uświadomić pracownikom przedsiębiorstw, że kapitał ludzki nie
Specjaliści HR w pracy i na rynku pracy: Jakie zadania stoją przed współczesnym specjalistą ds. Human Resources? Co najbardziej motywuje go do pracy? Na te i inne pytania odpowiedna II edycja badania „HR-owca portret własny”, przeprowadzonego przez Pracuj.pl.
Słowo „konflikt” kojarzy się nam bardzo pejoratywnie. Stres, poczucie zagrożenia, walka o zaspokojenie swoich potrzeb – to są rzeczy, które przychodzą nam na myśl, gdy je słyszymy. Okazuje się jednak, że porządny, nieprzerwany i dobrze prowadzony konflikt to coś, co
Mniej niż 10% Polaków powyżej 25. roku życia decyduje się na podnoszenie kwalifikacji zawodowych – wynika z Diagnozy Społecznej 2013. Częściej dokształcają się osoby z wykształceniem wyższym lub policealnym, najrzadziej – mający tylko wykształcenie podstawowe i niższe. Pracownicy dokształcają
Jak wygląda employer branding po polsku? Kto w polskich organizacjach zajmuje się budowaniem wizerunku pracodawcy? Czy polskie firmy doceniają znaczenie takich działań i mają opracowaną strategię employer brandingową? Odpowiedź na te i inne pytania można znaleźć w raporcie Employer Branding
Elastyczne formy zatrudnienia jeszcze niedawno były wyłącznie trendem, powoli stają się standardem. Zanim obie strony zdecydują się na współpracę opartą na nienormowanym czasie pracy, należy zadbać o detale, czyli wsparcie technologiczne. Rozwój branży IT podsuwa wiele rozwiązań służących usprawnieniu działań