Według badań firmy ADP jedna trzecia pracowników w Europie (33 proc.) jest niezadowolona z jakości liderów w swoim miejscu pracy[1]. Spośród ponad 2000 ankietowanych pracowników europejskich[2], aż 37 proc. twierdzi, że ich manager nie zna ich na tyle dobrze, aby
Rotacja a retencja Czym jest ta cała retencja? Czy to rotacja „z błędem”? W HR termin retencja oznacza zdolność organizacji do zatrzymania pracowników. Im jest wyższa, tym więcej pracowników zostaje w organizacji. Wzór na mierzenie retencji to aktualny stan osobowy
Wiele wskazuje na to, że w ciągu najbliższych lat rozwiązania z zakresu Human Centric Lighting mogą zostać uwzględnione w zaleceniach dla oświetlenia miejsc pracy. Na czym polega ta technologia i jakie korzyści wynikają z jej wdrożenia? W latach 2013-2016 działał
Ocena punktowa w ankietach pracowniczych. Jak z niej korzystać i kiedy stosować w badaniach opinii? Ocena punktowa Pytania o ocenę punktową służą łatwej ocenie danego zjawiska. Najczęściej stosuje się je do badania postaw, opinii, odczuć i emocji na temat
Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko handlowca, by przyciągnąć najlepsze osoby do swojej firmy? Jak zachęcić handlowca do aplikowania? Co jest dla niego ważne, a co go zniechęca? I jakie elementy ogłoszenia mogą odstraszyć tych, którzy do handlu się nie
Masz problem z tym, by uzyskać od pracowników rzetelnie wypełnione ankiety? Możliwe, że problemem jest brak komunikacji wyników poprzednich ankiet pracowniczych, jakie przeprowadziłeś. Po co podawać pracownikom wyniki i wnioski z przeprowadzanych ankiet? Aby wiedzieli, że są słuchani,
Każde spotkanie 1:1 z pracownikiem, niezależnie od tego, czy jest to rozmowa oceniająca, dyskusja o podwyżce czy analiza potrzeb rozwojowych pracownika, wymaga przygotowania agendy, która znacznie usprawni i ułatwi całe spotkanie. Agenda spotkania z pracownikiem: Pozwala trzymać się konkretnych
Pomyśl o ostatnim procesie rekrutacyjnym, który realizowałeś. Czy wiesz, skąd przyszło do Ciebie najwięcej kandydatów? Który kanał był najbardziej skuteczny? Czy większy zasięg przyniosła reklama na FB czy wrzucenie ogłoszenia na grupę tematyczną? Czy masz pewność, że statystyki odsłon ogłoszenia
Zakończony projekt rekrutacyjny i zrealizowany cel to powody do radości każdego HR-owca. Ale czy zakończona rekrutacja oznacza koniec pracy w danym projekcie rekrutacyjnym? Jeszcze jakiś czas temu większość z nas odpowiedziałaby, że tak. Jak jest teraz? Na szczęście coraz
To czy intranet dla pracowników będzie martwym skryptem zajmującym miejsce na serwerze, czy żywym organizmem, który faktycznie służy komunikacji, zależy od tego, czy będzie zawierać ważne dla pracowników informacje. Jakie rodzaje treści pracownicy cenią najbardziej? Co absolutnie musisz dodać w
Deficyt księgowych w 14 województwach w Polsce! Jak wynika z raportu Barometr Zawodów 2018, tylko w dwóch województwach w Polsce (Mazowsze i Łódzkie) mamy równowagę popytu i podaży księgowych. Pozostałe 14 województw cierpi na niedobór samodzielnych księgowych. Problem – jak podkreślają eksperci Most
Co sprawia, że ogłoszenie rekrutacyjne nie działa właściwie i nie przyciąga odpowiednich kandydatów? 1. Brak konkretów w ofercie pracy Godziwe wynagrodzenie, możliwość rozwoju, dynamiczny zespół, benefity – tego typu frazy nie mówią nic. Co najwyżej podkreślają, że pracodawca nie bardzo