Konkurs rozstrzygnięty!
Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i wszystkie nadesłane odpowiedzi!
5 czerwca 2013 roku w Warszawie odbędzie się Kongres HR „Ludzie i strategia”. Jako patron medialny wydarzenia mieliśmy przyjemność zorganizować konkurs w którym nagrodą jest bezpłatny udział w wybranej sekcji tematycznej tego wydarzenia!
Jury wybrało jedną zwycięską odpowiedź:
„Najbardziej interesująca wydaje mi się sekcja poświęcona ocenie okresowej. To trudny, skomplikowany i niewdzięczny, ale bardzo potrzebny proces HR-owy w firmach. Warto robić ocenę okresową, ponieważ warto znać potencjał pracowników, ich mocne i słabe strony – aby nie dopuścić do sytuacji, w której w miejscu naszych braków kompetencyjnych ktoś inny zasieje ziarno sukcesu.”
Autorką jest Pani Olga - gratulujemy! W sprawie wygranej wejściówki będziemy kontaktować się drogą mailową!
UWAGA!
Ponieważ odpowiedzi ciekawych i dobrze umotywowanych było znacznie więcej, organizator Kongresu HR – firma s55.pl – zdecydował się na przyznanie 10 dodatkowych wejsciówek dla osób biorących udział w konkursie!
Z wszystkimi wyróżnionymi w ciągu dwóch dni skontaktuje się organizator Kongresu HR!
Wyróżnione odpowiedzi: (kolejność przypadkowa)
-
Najbardziej interesującą sekcją tematyczną w programie Kongresu HR jest według mnie „Wizerunek pracodawcy. Employer Branding”. To zagadnienie jest tak istotne i fascynujące zarazem, że nigdy za wiele konferencji, seminariów i opracowań w tym temacie. Obejmuje ono szerokie spektrum różnych terminów, takich jak m.in.: proces rekrutacji, candidate experience, social media, działania wizerunkowe czy też komunikacja wewnętrzna.
-
„Ocena pracowników” - Ocena pracy jest bardzo istotną częścią skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi firmy oraz efektywnością pracy wszystkich pracowników. Ponieważ pełni tak dużo funkcji (informacyjna, motywacyjna, decyzyjna, rozwojowa itd.) jej poznanie, umiejętne przeprowadzenie i zastosowanie wyników pozwoli na najbardziej efektywne wykorzystanie potencjału pracowników. „Orły nie latają stadami” – znajdźmy je i stwórzmy dla nich odpowiednią przestrzeń a rozwiną skrzydła jeszcze szerzej.
-
Ocena pracowników – jak wykorzystać wyniki w praktyce i rzeczywistości firmy?” - Wielu managerów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak silne narzędzie we wspieraniu KPI’ów i wyników firmy – jakim jest ocena pracownicza – posiadają w swoich rękach. Ocena okresowa oraz umiejętnie przeprowadzona rozmowa oceniająca kształtuje pożądane w organizacji postawy i zachowania. Dzięki właściwie przeprowadzonej ocenie i rozmowie, pracownik zna oczekiwania co do jego wyników pracy, wie jak usprawnić wykonywaną pracę dzięki ustaleniu przyczyn trudności w wykonywaniu zadań, utrwalają się pożadanego względem niego zachowania, wie jakie są perspektywy jego rozwoju i jest stale motywowany do jeszcze lepszych efektów pracy i nabywania nowych umiejętności, a to wszystko przekłada się na wyniki firmy.
-
Najbardziej interesująca sekcja dla mnie to Prawo w dziale HR – najnowsze zmiany, przegląd prawny. W dobie szybko zmieniających się przepisów bycie na bieżąco z przepisami jest niezbędne do pracy w dziale HR. Aktualizacja wiedzy i możliwość poznania planowanych zmian pozwala przygotować się do zmieniającej się rzeczywistości.
-
Byłaby to sekcja nr 4 – Wewnętrzna rola działu HR, komunikacja wewnętrzna. Od niedawna pracuję w Dziale Komunikacji Wewnętrznej, jest to dla mnie bardzo nowa tematyka, więc możliwość udziału pomogłaby w rozwoju mych kompetencji. Poza tym jest to bardzo ciekawy temat do przedyskutowania, szczególnie przy posiadaniu perspektywy pracownika dużej firmy, takiej jak moja.
-
Wiedza to niewidzialne dobro każdej firmy: mimo, że jest niewidoczna dla oka, to właśnie na niej buduje się współczesne organizacje. Ktoś kiedyś powiedział, że nie można zarządzać tym, czego nie możemy zmierzyć – ale jak zmierzyć tą niewidzialną wiedzę, by nią zarządzać? Jak sprawić żeby to niewidzialne dla ludzkiego oka źródło potęgi współczesnych organizacji nie odpłynęło razem z pracownikiem – tego chciałabym się dowiedzieć na spotkaniu z zakresu zarządzania wiedzą.
-
Moim zdaniem ważnym ogniwem w zakresie polityki personalnej jest ocena pracownika, ponieważ dobrze przeprowadzona może dać nam opinię na temat pracy konkretnej osoby i dostosować do niej konkretny plan rozwoju, oraz może być doskonałym narzędziem do innych kwestii takich jak przyznawanie premii, ustalania szkoleń czy po prostu wymiany informacji, oczekiwań między pracownikami i przełożonymi. Coraz więcej firm jest nastawionych na rozwój kapitału ludzkiego, ponieważ dobrze dobrany personel to duży krok do sukcesu firmy i ocena pracownika może być pomocna chociażby w wewnętrznych rekrutacjach, która jest zdecydowanie mniej kosztowna niż zatrudnianie nowych osób. Według mnie ocena powinna być stosowana w firmach, gdyż można dzięki niej określić dobre i słabe strony osoby ocenianej i ustalić taki plan rozwoju żeby skorygować negatywne zachowania, albo tez wybrać spośród wielu osób ta jedną jedyną która ma idealne cechy na jakieś stanowisko.
-
„Wewnętrzna rola działu HR, komunikacja wewnętrzna” – Pracuję w średnim przedsiębiorstwie (ok 70 pracowników), gdzie komunikacja wewnątrz działów, pomiędzy nimi, a w szczególności pomiędzy działem personalnym pozostawia wiele do życzenia, więc chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób pracownik średniego szczebla może wpłynąć na poprawę tej współpracy. Tematyka HR interesuje mnie od kilku lat, dlatego kształcę się aby w przyszłości móc pracować w tej branży w najlepszy z możliwych sposobów.
-
Najbardziej interesującą sekcją tematyczną kongresu moim zdaniem jest, ta poświęcona wewnętrznej roli działu HR. Wydaje mi się, że to najtrudniejsza rola HR i dlatego najbardziej interesująca, pełna wyzwań, niespodzianek i zwrotów akcji. Nie ma nic bardziej skomplikowanego i interesującego niż natura człowieka, a na jej poznaniu i okiełznaniu właśnie koncentrują się działania wewnętrzne HR.
-
Bez wahania za najbardziej interesującą sekcję Kongresu HR uznałam Wizerunek Pracodawcy. Employer Branding, ponieważ uważam, że wszystkie decyzje podejmowane w działach HR wpływają na sposób postrzegania firmy i dlatego ważnym jest zrozumienie istoty tego wpływu. Potencjał Employer Brandingu pozwala na świadome i przemyślane podejmowanie działań optymalizujących budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa wśród pracowników i kandydatów. Obecnie istnieje wiele narzędzi zostawiających specjalistom ds. Employer Brandingu szeroki obszar działania, a wyzwaniem angażujących kreatywność, inteligencję oraz intuicję jest właściwy dobór tych narzędzi.
Z wszystkimi wyróżnionymi w ciągu dwóch dni skontaktuje się organizator Kongresu HR!
*****************************************************************************************************************
5 czerwca 2013 roku w Warszawie odbędzie się Kongres HR „Ludzie i strategia”.
Jako patron medialny wydarzenia mamy przyjemność ogłosić konkurs w którym nagrodą jest bezpłatny udział w wybranej sekcji tematycznej tego wydarzenia!
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy:
1. Zapisać się na newsletter HRtrendy.pl (box z newsletterem znajdziesz na stronie głównej)
2. W max 3 zdaniach odpowiedzieć na pytanie: „Która sekcja tematyczna w programie Kongresu HR wydaje Ci się najbardziej interesująca i dlaczego?”
Sekcje tematyczne do wyboru:
- Ocena pracowników – jak wykorzystać wyniki w praktyce i rzeczywistości firmy?
- Wizerunek pracodawcy. Employer Branding
- Prawo w dziale HR – najnowsze zmiany, przegląd prawny
- Wewnętrzna rola działu HR, komunikacja wewnętrzna
- Zarządzanie wiedzą i rozwojem pracowników w organizacji
- Chmura dla HR – innowacyjne rozwiązania w dziale HR
Kliknij aby sprawdzić pełny program Kongresu HR
Odpowiedzi (max 3 zdania) należy przesyłać na adres redakcja@hrtrendy.pl z dopiskiem KONKURS. Na odpowiedzi czekamy do piątku 24 maja do godz . 17.00.
Jedna, najciekawsza, zdaniem Jury, odpowiedź nagrodzona zostanie bezpłatnym udziałem w wybranej przez Laureata sekcji tematycznej Kongresu HR „Strategia i ludzie” odbywającego się dn. 5 czerwca w Warszawie.
Wyniki ogłosimy w poniedziałek 27 maja 2013.
Po ogłoszeniu wyników, ze zwycięzcą skontaktujemy się mailowo.
Udział w konkursie i przesłanie swoich danych osobowych jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu.