Dlaczego warto zainwestować w employer branding? Pierwsze trzy miesiące w nowej firmie to jeden z ważniejszych okresów dla pracownika. Jednak równie istotny jest przebieg rekrutacji – to właśnie ten etap decyduje, czy potencjalny pracownik znajdzie się na właściwymi miejscu i uzyska najbardziej kompleksowe informacje o całej organizacji i konkretnym stanowisku pracy. Dlatego Kompania Piwowarska stawia na wiedzę, oferując kandydatom oraz świeżo upieczonym pracownikom specjalne pakiety informacyjne.
Candidate Briefing Pack to narzędzie tzw. employer branding, które pozwala w kompleksowy sposób zaprezentować potencjalnemu pracownikowi najważniejsze dane na temat firmy, a zarazem przedstawić ją jako atrakcyjne miejsce pracy. Zawiera on zwykle informacje dotyczące pozycji rynkowej firmy, specyfiki branży oraz korzyści dla osób zatrudnionych. Tego typu publikacje motywują kandydatów do zainteresowania się firmą, wzięcia udziału w rekrutacji oraz jak najlepszego zaprezentowania się podczas tego procesu.
Motywujemy mówiąc, kim jesteśmy
Określona grupa kandydatów do pracy w Kompanii Piwowarskiej otrzymuje powitalny pakiet informacyjny na temat działalności firmy, jej wartości i kultury organizacyjnej, marek należących do portfolio i browarów wchodzących w skład spółki. Całość wzbogacona jest wypowiedziami osób zatrudnionych w KP, które charakteryzują pracę dla lidera branży piwowarskiej.
Ważnym elementem są również informacje o działaniach prospołecznych firmy, a także o benefitach dla jej pracowników i systemie szkoleń. Do pakietu dołączone są też drobne gadżety przydatne w pracy oraz podkładki pod piwo, które cieszą się wyjątkową popularnością wśród birofilów. Natomiast osoby, które rozpoczynają karierę w Kompanii Piwowarskiej na wyższych stanowiskach menedżerskich, na powitanie otrzymują pakiet różnych piw marek KP wraz z folderem informacyjnym na temat firmy i całej Grupy SABMiller.
– Badania pokazują, iż prawdopodobieństwo, że pracownicy, którzy przeszli przez zorganizowany program wdrożenia, zostaną w organizacji po trzech latach, jest wyższe o 58 proc. – mówi Ewa Kaźmierczyk, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej.
– Dlatego tak ważne jest, żeby już na samym początku nowy pracownik miał poczucie, że jest oczekiwany i znalazł się w środowisku, które jest ciekawe, a jednocześnie ambitne i nastawione na rozwój. Nie bez znaczenia jest też proces wdrożenia pracownika w nowe środowisko pracy.
Powitanie na pokładzie
Aktywność działu Human Resources w Kompanii Piwowarskiej nie kończy się na rekrutacji, ponieważ pozyskanego kandydata trzeba wprowadzić w świat firmy. W KP służy temu specjalny program szkoleniowy o nazwie KP Intro. Jego celem jest przygotowanie nowo zatrudnionych osób do pracy w firmie poprzez zintegrowanie ich z otoczeniem i wyposażenie w podstawową wiedzę o kulturze piwa, firmie i markach KP.
W trakcie KP Intro pracownicy zapoznają się m.in. z ideą programu Ambasadorzy Piwa czy kwestiami odpowiedzialności społecznej. Dzięki temu są odpowiednio przygotowani do pracy w strukturach lidera branży piwowarskiej. Po ogólnym szkoleniu wprowadzającym świeżo upieczony pracownik przechodzi przez tzw. Induction, czyli plan wdrożenia funkcjonalnego.
W tym czasie pracownik uczestniczy w licznych spotkania oraz poznaje specyfikę pracy na nowym stanowisku i w nowym dziale. Induction to proces przygotowywany przez przełożonego ze wsparciem działu HR, który zakłada przyspieszenie rozwoju nowego pracownika poprzez dostarczenie odpowiednich informacji.
Dla pracowników pionu komercyjnego Kompania Piwowarska przygotowała specjalną wersję wdrożenia funkcjonalnego, dopasowaną do charakteru ich pracy – Sales Induction. Po obowiązkowym KP Intro oraz treningu praktycznym na stanowisku pracy przychodzi czas na Akademię Sprzedaży.
Jej celem jest „wyposażenie” nowego pracownika pionu sprzedaży w wiedzę niezbędną do wykonywania codziennych obowiązków. W trakcie szkolenia eksperci KP omawiają zagadnienia z obszarów marketingu, marketingu klienckiego i sprzedaży. Uczestnicy warsztatów poznają tajniki produkcji piwa, prawne aspekty funkcjonowania w branży piwnej, wiedzę na temat zarządzania jakością w handlu czy profesjonalnego wyszynku piwa.
Kompania Piwowarska należy do najbardziej atrakcyjnych pracodawców Polsce. W grudniu 2012 r., wyprzedzając innych przedstawicieli branży piwowarskiej, firma zajęła V miejsce w kategorii „FMCG, HoReCa” w badaniu Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów, przeprowadzonym przez Antal International pod patronatem Business Centre Club. Natomiast w marcu ub. r. KP zajęła 11. miejsce w rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców „Randstad Award 2012”.
inf. prasowa