Wyniki ankiety przeprowadzonej przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine, wskazują, że polscy pracownicy w przypadku otrzymania atrakcyjnej propozycji z innej firmy rozważyliby zmianę pracy. Niemal połowa respondentów deklaruję chęć zmiany stanowiska pracy w ciągu najbliższych 5 lat.
56 proc. uczestników ankiety, przeprowadzonej we wrześniu 2012 roku wśród użytkowników GoldenLine, uznało, że w przypadku otrzymania atrakcyjnej propozycji zatrudnienia ze strony innej firmy zdecydowanie rozważyłoby zmianę miejsca pracy. Co ciekawe 85 proc. respondentów z tej grupy posiada stałą pracę, z czego 56 proc. zatrudniona jest na stanowiskach kierowniczych. 33 proc. respondentów w odpowiedzi na to pytanie znaczyło odpowiedz „raczej tak”. 7 proc. ankietowanych pozostaje w tym przypadku niezdecydowana. Jedynie 4 proc. pytanych zdecydowanie odrzuca wzięcie pod uwagę zmianę miejsca zatrudnienia.
Badanie użytkowników przeprowadzone przez GoldenLine stanowi także interesującą prognozę dotyczącą poziomu fluktuacji pracowników w polskich przedsiębiorstwach. 45 proc. ankietowanych deklaruję zmianę miejsca pracy w okresie nadchodzących 5 lat. Natomiast 27 proc. respondentów wyraża chęć pozostania w swojej dotychczasowej firmie za 5 lat. 60 proc. ankietowanych deklaruje, iż otrzymało za pomocą GoldenLine ofertę pracy skierowaną bezpośrednio do nich. 61 proc. respondentów w przypadku otrzymania propozycji zatrudnienia zdecydowanie odpowiedziałoby na nią, 29 proc. oświadcza, iż raczej by udzieliłoby odpowiedzi,, a 8 proc. – nie określa jasno swoich zamiarów w takim przypadku. Zaledwie 1 proc. użytkowników nie zareagowałoby na tego typu zaproszenie do współpracy.
W ankiecie, przeprowadzonej w we wrześniu 2012 roku przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine, wzięło udział 1600 użytkowników portalu. Wrześniowy sondaż dowiódł, że ponad 50 proc. polskich pracowników czuje się przywiązana do swojego dotychczasowego pracodawcy. Co trzeci ankietowany neutralnie ocenia stopień swojej lojalności, nie definiując w żaden sposób swojego przywiązania do firmy, w której jest zatrudniony. Niecałe 10 proc. respondentów przyznaje, że nie czuje jakichkolwiek więzi ze swoim pracodawcą.
Przyglądając się źródłom lojalności, przywiązania oraz oczywiście motywacji polskich pracowników, kluczowe znaczenie mają dla nas perspektywy dotyczące rozwoju osobistego, awansu oraz wykonywanie ciekawej i interesującej pracy – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl. Wynagrodzenie jest rzecz jasna jednym z głównych czynników wpływających na motywację, natomiast jego znaczenie nie jest na tyle istotne, jak można by sądzić. Dlatego w tym przypadku pracodawcy, którzy oczekują od pracowników pełnej lojalności spoglądają znacznie szerzej i oferują pracownikom pakiety socjalne czy programy motywacyjne.
56 proc. użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego ocenia swojego pracodawcę pozytywnie – wynika z podsumowania opinii dodanych przez użytkowników GoldenLine od 14 listopada 2011 roku. Negatywne oceny stanowią 44 proc. spośród wszystkich wystawianych przez pracowników opinii. Oceniając swojego aktualnego bądź byłego pracodawcę najczęściej bierzemy pod uwagę takie czynniki jak: wynagrodzenie (47 proc.), atmosferę (38 proc.), rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godziny pracy (21 proc.).
***
GoldenLine.pl – to pasja, kontakty, wiedza i doświadczenie kilkuset tysięcy osób aktywnych zawodowo. Łączy profesjonalistów o bardzo różnych zainteresowaniach, stanowiskach oraz celach zawodowych. Członkowie społeczności spędzają w GoldenLine kilka godzin dziennie, ponieważ każdy znajduje w niej coś ważnego dla siebie. Dzięki GoldenLine można skutecznie zarządzać kontaktami i podtrzymywać cenne relacje. Innowacyjne rozwiązania pozwalają dotrzeć do najciekawszych ofert, a Pracodawcom szybko, łatwo i skutecznie pozyskiwać dobrych pracowników. Użytkownicy dyskutują na forach, budując bazę doświadczeń i informacji.
GoldenLine.pl jest największym polskim biznesowym serwisem społecznościowym. Według danych Megapanel PBI/Gemius w styczniu 2012 r. serwis odwiedziło 2,1 mln użytkowników.