Zastosowanie innowacyjnych sposobów podnoszenia kwalifikacji jest domeną… kobiet. Jak się okazuje, na warsztatach poświęconych e-learningowi, organizowanych w ramach projektu Akademia PARP, niemalże 60% uczestników stanowią kobiety.
Działy personalne w większości firm, kadr czy HR, zatrudniają najczęściej właśnie kobiety, stąd nie dziwi ich dominacja na kursach o tematyce szkoleniowej. Stale rosnąca liczba kobiet prowadzących własne, małe firmy to ważny czynnik ich aktywności. Wykształcone, przedsiębiorcze Polki efektywnie wykorzystują możliwości rozwoju swoich przedsięwzięć, dbając przy tym o optymalizację kosztów. Aż 82% kursantów wspomnianych warsztatów zatrudnionych jest właśnie w przedsiębiorstwach z sektora MMŚP, a ponad 90% z nich posiada wyższe wykształcenie.
Większość kobiet wśród kursantów zdobywających wiedzę na temat nowoczesnych sposobów prowadzenia szkoleń firmowych potwierdza ogólny trend, w którym notuje się od kilku lat dużo wyższy odsetek kobiet, dokształcających się i zdobywających kolejne zawodowe kwalifikacje.
Profesjonalna kadra przedsiębiorstwa najlepiej zapewnia jego efektywne funkcjonowanie, stąd stały nacisk na dodatkowe szkolenia i nabywanie nowych umiejętności. Firm oferujących szkolenia jest na rynku bardzo dużo, stąd wybór kursów jest bardzo szeroki. Niemniej jednak wiele firm z sektora MMŚP nie decyduje się na taką inwestycję w personel z uwagi na wysokie koszty – zauważa Marlena Plebańska, Trener projektu Akademia PARP.
Korzystając z dofinansowania publicznego – pomocy de minimis – pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw mogą brać nieodpłatnie udział w stacjonarnych kursach poświęconych e-learningowi.
Szkolenia cieszące się największą popularnością, także wśród kobiet, dotyczą tworzenia treści merytorycznych w formule on-line, poznawania narzędzi, rozwiązań i mechanizmów e-learningu. Założeniem kursu jest zdobycie przez uczestników umiejętności samodzielnego opracowywania scenariuszy szkoleń e-learningowych.
Na szkoleniach Akademii PARP poruszane są takie zagadnienia, jak określanie wymagań technologicznych dla szkoleń e-learning czy infrastruktury firmowej w kontekście potrzebnego łącza lub serwerów. Kobiety uczą się różnorodnych rozwiązań IT oraz możliwości wykorzystania technologii e-learning do np. budowy testów i ćwiczeń, a także zastosowania elementów interaktywnych oraz multimedialnych w szkoleniach online. Dzięki temu mają możliwość przeprowadzania wśród pracowników szkoleń w nowoczesnej formie, oszczędzając przy tym firmowe pieniądze.
Więcej informacji na temat szkoleń Akademii PARP poświęconych e-learningowi: