O symulacji
Global Management Challenge jest największym w Polsce treningiem zarządzania w wirtualnej rzeczywistości skierowanym do studentów oraz reprezentantów firm.

To międzynarodowy projekt z blisko trzydziestoletnią tradycją, który zgromadził już ok. 400 000 entuzjastów w 30 państwach. Polskie edycje z każdym rokiem cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W roku ubiegłym zarejestrowała się rekordowa liczba – 371 zespołów, czyli ok. 1500 osób. W ciągu dziewięciu lat w krajowych edycjach wystartowało już ponad 10 000 uczestników. Projekt uzyskał akredytację znanej i prestiżowej Europejskiej Fundacji na rzecz Rozwoju Zarządzania (EFMD – European Foundation for Management Development) w postaci certyfikatu CEL (teChnology-Enhanced Learning).

Zasady
W konkursie biorą udział zespoły (3-5 osób), które wcielają się w role zarządów wirtualnych przedsiębiorstw. Ich zadaniem jest podejmowanie kompleksowych decyzji dotyczących kierunku rozwoju firmy i kluczowych celów rynkowych. Symulacja odzwierciedla skutki ustaleń konkurujących
ze sobą firm na rynku Unii Europejskiej oraz w obszarze NAFTA. Celem każdego zespołu jest osiągnięcie najwyższych notowań akcji na wirtualnej giełdzie. To podstawowe kryterium oceny
w konkursie.

Korzyści dla uczestników GMC

• Rozwój kompetencji związanych z komunikacją, współdziałaniem i wzajemnym motywowaniem;
• Wzmocnienie „zdrowej rywalizacji” wewnątrz organizacji;
• Integracja pracowników, team building, możliwość współpracy reprezentantów różnych działów;
• Podniesienie kwalifikacji kadry – innowacyjna forma szkolenia (nauka przez praktykę) angażująca pracowników umysłowo i emocjonalnie;
• Możliwość przetestowania różnych strategii bez narażania firmy na realne straty;
• Promocja najlepszych zespołów;
• Nagrody:
- Dla zwycięzców: reprezentowanie Polski na Finałach Światowych (2008 – Lizbona, 2007 – Bukareszt, 2006 – Makao), zaproszenie na studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego;
- Dla zdobywców drugiego miejsca: udział w Seminarium z cyklu „Autorytety” (w poprzednich latach prelegentami byli m. in. prof. Robert Cialdini oraz dr Daniel Goleman);
- Dla zdobywców trzeciego miejsca: możliwość udziału w szkoleniu ESSENTIS.

Ponadto, firmy, które decydują się na sponsorowanie zespołów studenckich mają szansę na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi kandydatami na staże, praktyki i stanowiska wejściowe, a także wzmocnienie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Harmonogram
Konkurs składa się z programu treningowego (kwiecień-maj), dwóch etapów rozgrywanych on-line (maj-lipiec; wrzesień-październik), Finału Krajowego (listopad) oraz Finału Światowego. Każdy etap obejmuje pięć cykli decyzyjnych.

Uczestnicy
W ubiegłym roku w projekcie wystartowali pracownicy blisko 100 firm (m. in. Citi Handlowy – Management Associates, ING Bank Śląski, KPMG, Philips Lighting Poland i PTK Centertel) oraz 60 uczelni wyższych.

Rejestracja
Rejestracja zespołów chętnych do wzięcia udziału w konkursie już trwa. Drużyny firmowe będą mogły się zgłaszać do 20 kwietnia 2009, drużyny studenckie – do 31 marca 2009. Udział studentów jest bezpłatny.

Wrażenia uczestników GMC
„Konkurs dostarczył nam niezapomnianych wrażeń związanych z zarządzaniem wirtualnym przedsiębiorstwem. Unaocznił nam jak trudne i wymagające jest to zadanie.” Jędrzej Organ, MGB METRO Group Buying

„Miałem okazję sprawdzić się w działaniu z ludźmi, z którymi nie pracuje na co dzień. Mechanizm gry zaskoczył mnie pozytywnie po raz kolejny udowadniając, że strategiczne decyzje muszą podejmować ludzie, a skomplikowane modele mogą pełnić rolę pomocnych kalkulatorów.” Adrian Lach, MARS Polska