Można mieć dostęp do e-szkoleń, dyskusji na forum i opinii specjalistów. To wszystko bez wychodzenia z firmy i ponoszenia przez firmę jakichkolwiek wydatków Jeszcze tylko do końca czerwca bieżącego roku będą prowadzone szkolenia dla właścicieli i pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w ramach Akademii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Daje ona możliwość odbycia całkowicie bezpłatnych szkoleń z zakresu zarządzania i umiejętności biznesowych. Wszystkie koszty są pokrywane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego przyznanych Polsce na tzw. okres programowania 2004 – 2006. Program zostanie wkrótce zakończony, ale wciąż jeszcze można się zarejestrować i rozpocząć szkolenie z wybranego zakresu. Do wyboru mamy tematy:
- Windykacja należności pieniężnych i zarządzanie płynnością;
- Jak rozwijać firmę – system zarządzania dla MSP;
- Zarządzanie jakością w MSP;
- Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem;
- Plan marketingowy w MSP. Metoda marketing mix;
- Negocjacje handlowe w MSP;
- Praktyczne zarządzanie personelem w MSP;
- Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MSP;
- Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej;
- Marketing internetowy i e-commerce w MSP.
Jedynym warunkiem korzystania ze szkoleń jest posiadanie dobrego komputera i dostęp do Internetu. Wszystkie kursy mają bowiem charakter szkoleń internetowych (e-learning).
Oprócz możliwości skorzystania z wymienionych dziesięciu nowoczesnych, multimedialnych i interaktywnych lekcji udostępnianych przez portal uczestnicy mają dostęp do narzędzi wsparcia.
Należą do nich fora i czaty, na których można dyskutować z innymi uczestnikami, oraz dostęp do opiekunów naukowych, którzy na bieżąco czuwają nad jakością szkoleń. Dla uczestników została również uruchomiona specjalna infolinia, z której można korzystać sześć dni w tygodniu.
W celu skorzystania z tego wsparcia trzeba się zalogować na stronie www.akademiaparp.gov.pl. Szkolenia są dostępne jedynie dla firm z sektora MSP, a wielkość firmy trzeba określić w chwili rejestracji.
Należy również podać login i hasło, dzięki którym będziemy mieli dostęp do wszystkich materiałów. Po wstępnej rejestracji trzeba podać m.in. nazwę firmy i jej adres oraz określić miejsce prowadzenia działalności (wieś/miasto).
Korzyści z tego narzędzia są niewątpliwe, o czym świadczy fakt, że na początku marca liczba zarejestrowanych uczestników wyniosła ponad 30 tys.
Źródło : Rzeczpospolita