Każde pokolenie ma swoje mocne strony i obszary wymagające wsparcia. Jak przygotować się na potrzeby pracowników z pokolenia Y i ich następców?

dg

  • Wyjaśniać zależności przyczynowo-skutkowe. System edukacyjny obecnie skupia się przede wszystkim na umiejętności rozwiązywania standardowych zadań testowych, dlatego przedstawiciele pokolenia Y gorzej sobie radzą z rozwiązywaniem nietypowych, nieszablonowych problemów. Ich wiedza ogranicza się do informacji, jak jest, a nie dlaczego tak jest?
  • Organizować szkolenia w zakresie: zasad savoir-vivre, w tym prowadzenia korespondencji biznesowej, komunikacji z klientami (Y bardzo często komunikują się z klientami, jak ze swoimi rówieśnikami).
  • Przygotować liderów z udzielania informacji zwrotnej, ewaluacji pracy – pokolenie Y wychowane na grach i testach jest przyzwyczajone do tego, że od razu widzi swój wynik. Od otoczenia oczekują szybkiej informacji zwrotnej na temat efektów pracy.
  • Rozliczać z osiąganych wyników, dawać swobodę w organizowaniu pracy, sposobie jej wykonania.
  • Przyzwyczaić się do tego, że dla Y praca jest tak samo ważna, jak inne aspekty życia, tj. rodzina, przyjaciele, pasja.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Szukasz inspiracji? Wejdź na bezpłatny portal rozwojowy www.dialoggeneracji.pl zawierający kompleksową wiedzę na temat zarządzania pokoleniami w miejscu pracy. Znajdziesz na nim artykuły, filmy z ekspertami, narzędzia HR, raporty, ścieżkę zarządzania międzygeneracyjnego w organizacji. Zarejestruj się już dziś i rozsmakuj się w wiedzy.

Zapraszamy!

 

fue