Pracodawcy znaleźli sposób na poprawę efektywności pracowników. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Centrum Dietetycznego SetPoint wynika, że 60% pracodawców uważa, iż rodzaj posiłku i pora jego spożywania przez pracowników w trakcie pracy ma wpływ na ich efektywność.
W ostatnich latach wzrosła świadomość pracodawców odnośnie zależności pomiędzy prawidłowym odżywianiem się pracowników a ich efektywnością. 60% pracodawców przyjęło ze zrozumieniem fakt, że pracownik, aby mógł osiągać dobre wyniki w pracy, musi regularnie spożywać odpowiednio dobrane posiłki. Jednak aż 44% pracodawców wskazało w badaniach, że jest im obojętne, jaki rodzaj posiłku i kiedy spożywa ich pracownik.
Tylko 38% menedżerów uznało, że pracownik powinien mieć przerwę na posiłek co 2-3 godziny, a tylko 5% uznało, że co 3-4 godziny. Natomiast według ekspertów z rynku żywieniowego zalecane są 3 główne posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) oraz 2-3 przekąski. Przy 8-godzinnym trybie pracy pracownik potrzebuje zatem jednej przerwy na lunch oraz 1-2 krótkie przerwy na przekąski. Z badania wynika, że aż 40% pracodawców wciąż nie widzi związku między sposobem odżywiania pracownika a jego wydajnością w pracy.
Wszelkie działania związane z edukacją żywieniową pracowników są nie tylko wskazane, ale również przynoszą duże korzyści dla firmy. Istnieje bowiem ogromna zależność pomiędzy prawidłowym odżywianiem się pracownika a jego efektywnością.
– Pracodawca, promując zdrowy tryb życia oraz umożliwiając przekazanie stosownej wiedzy na temat właściwego odżywiania, ma wpływ na poprawę wydajności pracownika. Dzięki wprowadzeniu zmian w sposobie odżywiania i poprawie samopoczucia, pracownik lepiej poradzi sobie ze stresem, przemęczeniem lub brakiem koncentracji, mówi Artur Kopacz z firmy SetPoint.
Mimo coraz bardziej pozytywnego podejścia pracodawców w tym zakresie, wciąż wiele kwestii pozostaje do usprawnienia. Edukacja żywieniowa powinna stać się długofalową inwestycją w rozwój pracownika, stanowiąc profilaktykę przed chorobami nie tylko zawodowym, ale również cywilizacyjnymi.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę doradczą UnitedCast Entertainment Oddział w Polsce w 16 województwach, na próbie 500 menedżerów zatrudniających powyżej 10 osób. 84% z nich posiada wykształcenie wyższe, przy czym większość z nich to mężczyźni (67%). Ponad 90% badanych firm działa w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Największy udział w badaniu miały firmy zatrudniające od 50 do 200 osób (łącznie 74%).
Wśród badanych największą grupę stanowili respondenci w wieku powyżej 40 roku życia (49%), natomiast w drugiej kolejności były ankietowane osoby w przedziale wiekowym pomiędzy 36-40 rokiem życia (31%). Najmniejszą grupą wśród ankietowanych stanowiły osoby pomiędzy 25-30 rokiem życia (4%).