Przedstawiamy 3 pozycje, które w tym kwartale powinny znaleźć się biblioteczce każdego HR-owca i menedżera.
Julita Dąbrowska – „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce”
Terry Bacon – „Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół”
Jenny Rogers, Whittleworth Karen, Gilbert Andrew - „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania”
Julita Dąbrowska „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce”
Świadomość znaczenia marki pracodawcy stale rośnie. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby mogły odnieść rynkowy sukces równie mocno jak lojalnych klientów i stosowania biznesowych reguł, potrzebują wykwalifikowanych, zmotywowanych pracowników.
Marka pracodawcy jest gwarantem dopasowania pracowników do ich ról w danej organizacji oraz tego, że pracownicy utożsamiają się z osiągnięciami firmy. Budowanie marki pracodawcy to proces łączący komunikację zewnętrzną, marketing, Public Relations, sponsoring z komunikacją wewnętrzną, zarządzaniem personelem, budowaniem marki wewnętrznej firmy oparty na niepowtarzalnej kulturze organizacji.
Strategie employer brandingowe tworzy się, by dokonać zmian lub, by o firmie opowiedzieć innym. Ale co zmieniać? O czym opowiadać? Co jest najważniejsze? A przede wszystkim jak to zrobić? Odpowiedź na te wiele więcej pytań w książce.
O autorce: Julita Dąbrowska - Praktyk z ponad 25-letnim doświadczeniem w marketingu, public relations zdobytym w wiodących korporacjach międzynarodowych, jak i w trakcie własnej działalności jako konsultant biznesowy. Odpowiadała za wprowadzenie na rynek polski ponad 15 największych marek światowych. Przygotowała i zrealizowała kilkadziesiąt programów Corporate & Brand PR-owych dla ponad 40 klientów. Od 2011 roku jest wykładowcą akademickim i od tego też roku corocznie organizuje Forum Employer Branding.
Terry Bacon „Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół”
Nie od dziś wiadomo, że silne relacje międzyludzkie opierają się przede wszystkim na dobrej komunikacji. Nie inaczej jest w środowisku zawodowym. Atmosfera w miejscu pracy często przekłada się na wyniki i wizerunek firmy. W szczególności relacja przełożony – podwładny jest relacją skomplikowaną i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu.
Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer, może się wydawać banalnie proste: „Czego potrzebują moi podwładni?”.
Okazuje się jednak, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan, co według Terry’ego R. Bacona jest poważnym błędem. Jego książka pomoże Ci zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom Bacona dowiesz się, co robić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Jeśli zmienisz swoje dotychczasowe nawyki i zastosujesz się do jego rad, przekonasz się, o ile lżej pracuje się Tobie i Twoim pracownikom.
Jenny Rogers, Whittleworth Karen, Gilbert Andrew „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania”
-
Zastanawiasz się czasami, co zrobić, aby być lepszym menedżerem?
-
Czy mimo starań masz poczucie, że nie dogadujesz się z podwładnymi?
-
A może czujesz, że twoja wiedza jest niewystarczająca, aby dobrze i efektywnie kierować zespołem?
-
Czy uważasz, że dzięki wymaganiom i stanowczości osiągniesz lepsze wyniki?
Autorzy książki „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania” prezentują zupełnie nowe podejście do roli menedżera.
Opiera się ono na umiejętnym stosowaniu zasady złotego środka: zarządzaj i motywuj. Dobry menedżer jest nie tylko wymagającym przełożonym, ale również godnym zaufania mentorem.
Jenny Rogers, Karen Whittleworth i Andrew Gilbert w przystępny sposób tłumaczą, jak przełożyć podstawowe zasady coachingu na relacje przełożony – podwładny. Dzięki temu nie tylko poprawisz wyniki firmy i staniesz się skuteczniejszym liderem, ale także pozytywnie wpłyniesz na swoich pracowników, zyskując ich szacunek i zaangażowanie w pracę.