W kwietniu 2014 roku portale tematyczne poświęcone karierze zawodowej odwiedziło blisko 6 milionów internautów. To o jedną piątą mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Gemius.
Co czwarty polski internauta wchodzi na strony internetowe poświęcone karierze zawodowej. Jednakże w porównaniu do zeszłego roku zainteresowanie stronami WWW z ofertami pracy i poradami zawodowymi spadło o jedną piątą (w kwietniu 2014 skorzystało z nich 27 proc. internautów ─ rok wcześniej 34 proc.).
Zdaniem Anny Józwik, HR managera z firmie Gemius, dane potwierdzają zmiany demograficzne jakie zachodzą w Polsce, a które znacząco wpływają na rynek pracy.
– Starzenie się populacji skutkuje coraz mniejszą liczbą osób podejmujących zatrudnienie. Biorąc pod uwagę rosnący popyt na pracowników, również wśród firm zagranicznych, które poszukują ich w Polsce i krajach ościennych, oferując atrakcyjne warunki zatrudnienia oraz pomoc w relokacji, coraz częściej firmy borykają się z trudnościami w pozyskaniu zasobów ludzkich – komentuje Józwik.
Anna Józwik zwraca też uwagę na to, że coraz częściej to firmy muszą walczyć o uwagę kandydatów do pracy i wymienia działania, po które sięgają pracodawcy, tj. programy poleceń, w których pracownicy rekomendujący swoich znajomych otrzymują gratyfikację finansową, korzystanie z usług firm doradztwa personalnego czy promocja w portalach społecznościowych.
– W rezultacie pracownicy, którzy mają pożądane kwalifikacje nie muszą aktywnie poszukiwać pracy w serwisach rekrutacyjnych – podsumowuje.
Gdzie polscy internauci szukają pracy?
Jak wynika z danych polscy internauci najchętniej poszukują ofert zatrudnienia na portalu www.pracuj.pl (źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2014). Korzysta z niego ponad jedna czwarta internautów poszukujących pracy online (1,6 mln). Dużą popularnością cieszą się również strony www.indeed.com oraz www.gazetapraca.pl (1 mln).
Kto szuka pracy online?
Analizy wykazały, że w kwietniu 2014 strony związanych z karierą zawodową najczęściej odwiedzały osoby w wieku 25-35 i 46-55 lat, osoby z wykształceniem wyższym oraz pochodzące z województwa dolnośląskiego lub pomorskiego.
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.
inf. prasowa Gemius