Fabryka Komunikacji Społecznej dla Państwowej Inspekcji Pracy „Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” to tytuł kampanii, którą Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała na zlecenie Państwowej Inspekcji Pracy. Celem kampanii jest uwrażliwienie pracowników przetwórstwa przemysłowego na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa pracy.
Przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej kampania jest odpowiedzią na ważny problem społeczny. Od stycznia do czerwca tego roku zanotowano ogółem 38 428 wypadków, w tym 22 śmiertelne[1], przy pracy w przetwórstwie przemysłowym[2]. Jak zauważyli specjaliści z Państwowej Inspekcji Pracy większości wypadkom można było zapobiec dzięki przestrzeganiu przepisów BHP.
Często to właśnie nieuwaga, lekkomyślność i niestosowanie się do ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa stanowią poważną przyczynę wypadków, także tych śmiertelnych.
Tworząc założenia do kampanii odwoływaliśmy się do całej naszej wiedzy na temat bezpieczeństwa pracy w zawodach związanych z przemysłem. Badanie naszego klienta okazało się zbieżne z naszymi wcześniejszymi badaniami. Cztery lata temu przyglądaliśmy się bezpieczeństwu pracy w branży budowlanej. Już wtedy okazało się, że 53% wypadków zdarza się wskutek nieprawidłowych zachowań pracowników – mówi Paweł Prochenko, Strategy & Communications Consultant w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Tworząc założenia do kampanii „Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” nie chcieliśmy jednak straszyć czy obarczać winą kogokolwiek. Zależało nam przede wszystkim na zwróceniu uwagi, że komfort w miejscu pracy w dużym stopniu zależy od rozwagi samych zainteresowanych dodaje szef FKS.
Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiedzialna jest za opracowanie całościowej strategii kampanii, w tym zakup i planowanie mediów. W ramach działań promujących zmianę zachowań w przetwórstwie przemysłowym wyprodukowano 30-sekundowy spot. Jego bohaterom udaje się uniknąć zagrożeń pomimo ewidentnej niefrasobliwości i roztargnieniu.
Film reklamowy będzie emitowany w telewizji publicznej i stacjach prywatnych od 17 września. Scenariusz najnowszej produkcji FKS przygotował zespół kreatywny w składzie: Piotr Wronek, Jan Pruszński i Teresa Biernacka, zaś jego realizacją zajął się Sebastian Butny jako reżyser i Jacek Szymański w roli operatora. Nowa kampania Fabryki Komunikacji Społecznej dla Państwowej Inspekcji Pracy to także szereg innych działań. W ramach akcji „Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” przygotowana została strona internetowa oraz plakaty. Oprócz spotu zostały przygotowane krótkie reportaże na temat pracy w przetwórstwie przemysłowym.
Spot można obejrzeć pod adresem: http://vimeo.com/74719304