Lunchers.pl to pierwszy polski serwis społecznościowy, który zrzesza profesjonalistów, ale ich aktywności nie chce zatrzymywać na łączach internetowych, tylko… pomaga im umówić się na biznesowy lunch. Twórcy podzielają zdanie Warrena Buffeta, jednego z najbogatszych ludzi świata, który mawia: „Jeśli nie masz pojęcia o diamentach, poznaj jubilera”. W tym tkwi sekret większości biznesów: aby się udały, potrzeba sieci kontaktów.

Za lunch z inwestorem i filantropem Warrenem Buffetem w zeszłym roku zapłacono 3,5 miliona dolarów. Odbyło się to w ramach akcji charytatywnej (przez 13 wcześniejszych lat Buffett zebrał w ten sam sposób 11,5 milionów dolarów), ale osiągnięta z licytacji kwota mówi sama za siebie. Lunch to nie tylko sposobność do przegryzienia czegoś w środku dnia pracy. Lunch może się stać okazją do nawiązania wartościowych relacji. „Zasmakuj w nowych kontaktach”, mówią twórcy serwisu Lunchers.pl.

Biznes przy wspólnym stole

Naszym celem było stworzenie przejrzystej platformy, która umożliwia dołączenie do grona osób, posiadających wspólne cele zawodowe, pasje i dążenia, a przede wszystkim, które rozumieją, że prawdziwy i długotrwały sukces opiera się na sieci kontaktów, które najlepiej buduje się na nieformalnych spotkaniach, takich jak np. śniadania czy lunch” mówi Magdalena Krakowczyk, współzałożycielka Lunchers.pl.

Podczas wspólnego posiłku zaaranżowanego za pomocą Lunchers.pl można pozyskać klienta lub partnera biznesowego, ale też – przyszłego pracodawcę lub pracownika. Twórcy startupów i początkujący przedsiębiorcy mogą dzięki temu zyskać sponsora na realizację swoich projektów. Mało tego, podczas lunchu można szlifować język obcy, konwersując z lektorem. Można też po prostu spotkać się z ciekawymi ludźmi i wymienić poglądy, znaleźć do rozmowy partnerów o podobnych celach czy zainteresowaniach.

Screen shot 2013-03-25 at 8.41.49 AM

Każdy może skutecznie wykorzystywać Lunchers.pl do efektywnego networkingu. Serwis to platforma do prezentacji własnej osoby, ale przede wszystkim – do pokazania innym użytkownikom, kiedy i gdzie możemy się z nimi spotkać na lunch. Pomocny jest w tym prosty i szybki proces umawiania się na wspólny posiłek oraz kalendarz, w którym łatwo określić swoją dostępność na kolejne dni.

Szczegóły umówionego spotkania można wyeksportować do firmowego kalendarza (Outlook) czy Google Calendar. Istotnym rozwiązaniem jest funkcjonalność do lokalizowania osób, dostępnych na lunch w danym dniu i w okolicy naszego miejsca pracy czy domu. Lunchers.pl niweluje też odwieczny problem: „kto płaci?”, ponieważ użytkownicy już na wstępie deklarują, czy chcą pokryć rachunek, czy też podzielić go pół na pół.

Pierwszy w Polsce

Pomysłodawczyniami projektu są dwie znajome, od lat pracujące w branżach usług human resources oraz public relations. Doświadczenie zawodowe nauczyło je, jak ważne jest nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji. Tylko tak można odnieść prawdziwy zawodowy sukces.

„Tymczasem na polskim rynku brakowało nam serwisu, który umożliwia spotkania biznesowe i networking poza siecią” wyjaśnia Magdalena KrakowczykNowe kontakty są niezwykle istotną częścią budowania biznesu i życia zawodowego”.

Podczas lunchu ze wspólnym znajomym przedstawiono im eksperta z branży IT, który właśnie poszukiwał nowych obszarów do rozwoju. Pomysł się spodobał, więc ostatnie kilka miesięcy już wspólnie pracowali nad koncepcją Lunchers.pl. Identyfikacją wizualną, projektem graficznym i wdrożeniem serwisu społecznościowego zajął się zespół Vision Trust, od lat zajmujący się tworzeniem portali typu social oraz e-sklepów.

Biznes? Nie tylko

Lunchers.pl to nowa na polskim rynku inicjatywa, która pomaga rozwiązać konkretny problem. W dzisiejszym świecie biznesu ludzie sukcesu cierpią na niedobór czasu, cenią sobie więc możliwość połączenia przyjemnego z pożytecznym. Częste podróże biznesowe sprawiają, że odwiedzają oni wiele miejsc i nie zawsze wiedzą, gdzie mogliby smacznie zjeść. W serwisie Lunchers.pl nie tylko znajdą kompana do posiłku, ale zobaczą też, jakie restauracje w okolicy są godne polecenia, gdzie można dobrze zjeść i gdzie klimat sprzyja biznesowym rozmowom. W związku z tym jest to także dobra platforma do promocji dla lokalów gastronomicznych.