„Technologia w spódnicy” to projekt, który zrzesza top menedżerki z sektora telekomunikacji, informatyki i nowych technologii i promuje szeroko rozumianą różnorodność w środowisku technologicznym. Inicjatywa została zainaugurowana dyskusją, której efekt stanowi plan konkretnych działań.
W panelu dyskusyjnym „Jak promować różnorodność w ICT?” udział wzięły topowe menedżerki z sektora telekomunikacji, informatyki i nowych technologii. Partnerem merytorycznym projektu jest Amberstone Associates – organizacja executive search, specjalizująca się w rekrutacji na wysokie stanowiska w obszarze IT&T.
Idea
„Technologia w spódnicy” to społeczność kobiet sukcesu, liderek branży ICT, które wspólnym działaniem i szeregiem inicjatyw pragną wpłynąć na zwiększenie różnorodności w branży, kojarzonej głównie ze światem mężczyzn. Różnorodności rozumianej szeroko. Zarówno pod względem płci, jak i wieku, wykształcenia czy doświadczenia.
Według organizatorów wydarzenia, promowanie idei nie tylko zwiększa szanse kobiet na objęcie kluczowych stanowisk w sektorze nowych technologii i realizację ich ambicji zawodowych, ale przede wszystkim wprowadza równowagę organizacyjną, wpływając tym samym na konkurencyjność gospodarczą przedsiębiorstw.
Adresaci
Inicjatywa skierowana jest między innymi do dziewcząt, które stoją przed wyborem studiów bądź już studiują na kierunkach technologicznych. Ma zmotywować i zachęcić młode osoby do realizowania się w sektorze nowych technologii oraz pozwala dostrzec ogromne możliwości budowania kariery zawodowej i atrakcyjność branży ICT w obliczu rosnącego bezrobocia. Prezentowane dane wskazywały jak niewielki procent na kierunkach technologicznych i w niektórych działach firm uczestniczek spotkania stanowią kobiety.
Kolejną grupą, wspieraną przez inicjatywę są kobiety już pracujące w sektorze nowych technologii. Mimo obecności w tej branży, często brakuje im siły przebicia w środowisku zdominowanym przez mężczyzn. Fakt ten nierzadko stanowi dla nich barierę wzdobywaniu wyższych stanowisk czy osiąganiu sukcesów w pracy oraz umiejętności pogodzenia życia zawodowego i prywatnego. Dlatego misją top menedżerek, uczestniczących w projekcie, jest wsparcie zdolnych i ambitnych kobiet, dla których brak wiary w siebie i w swoje kompetencje stoi na przeszkodzie w osiągnięciu sukcesu zawodowego.
„Wierzymy, że „Technologia w spódnicy” to inicjatywa, która ułatwi kobietom rozwój zawodowy w branży ICT i wpłynie korzystnie na budowanie różnorodności w tym sektorze” – zauważa pomysłodawczyni projektu Sylwia Kujawska-Frydrych
Wśród adresatów projektu znaleźli się również inni menedżerowie, głównie mężczyźni, tworzący kulturę organizacji w których pracują oraz dyrektorzy i pracownicy działów HR decydujący o zatrudnieniu kobiet i polityce personalnej firm.
Uczestniczki
Top menedżerki wspólnymi siłami zamierzają otworzyć świat nowych technologii na szeroko rozumianą różnorodność, dzięki której stanie się on bardziej dostępny i zrównoważony. Do grona propagatorek idei różnorodności w świecie nowych technologii należą:
Anna Falbogowska – Global IT Centre – GlaxoSmithKline, Agnieszka Hryniewicz-Bieniek – Industry Leader, Multi Sector – Google, Katarzyna Kanka – CIO/COO, Board Member – Link 4, Brygida Kazimierska – Head of Data Centre Operations Poland & Baltic Countries – Nordea, Ewa Masiarz – Sales Director – Xsystem, Grażyna Musiatowicz-Podbiał – CIO – Meritum Bank, Barbara Nalepa – Head of Application Development Department – Bank BPH, Monika Nowak-Toporowicz – Technical Service Support & Infrastructure Director – UPC, Magdalena Nowicka – CEO – ING Services, Małgorzata Olszewska – CIO – Agora, Ewa Piłat – Chief Security Officer – T-Mobile Monika Płocke – CIO Poland&Baltics Countries – Nordea Bank, Dorota Poniatowska-Mańczak CIO – Credit Agricole Bank Polska, Mariola Różańska-Kałużny – Head of IT Analysis and Quality Assurance – PZU, Alicja Rybczyńska – CIO – Dalkia Services, Agnieszka Rynkowska – Marketing Director CEE – Philips Lighting, Joanna Wrzosek – IT Maintenance Department Director – PZU.
Działania
W wyniku dyskusji, nakreślone zostały konkretne działania na najbliższe miesiące, które przyczynią się do realnego wprowadzenia idei różnorodności do świata nowych technologii. Są to między innymi:
- współpraca z uczelniami wyższymi i szkołami średnimi
- program mentoringu
- programy komunikacyjne dla organizacji biznesowych
- raport na temat różnorodności w sektorze ICT
W rozpropagowaniu idei przyjętych przez uczestniczki programu „Technologia w spódnicy” pomoże Patron Medialny inicjatywy „CIO Magazyn Dyrektorów IT” oraz agencja Mediapolis PR.
O projekcie „Technologia w spódnicy”
Projekt „Technologia w Spódnicy” promuje różnorodność w środowisku technologicznym. Działania podejmowane przez uczestniczące w nim top menedżerki wspierają uzdolnione, ambitne i wartościowe kobiety w osiąganiu sukcesów na polu zawodowym i prywatnym.
Informacja prasowa Amberstone Associates
http://www.amberstone.pl