Remont zapomnianego i zaniedbanego przez lokalne władze domu dziecka, rewitalizacja parku, czy budowa placu zabaw dla dzieci to tylko niektóre formy integracji, po które coraz chętniej sięgają firmy podczas organizacji imprez integracyjnych. Biznes z pożytkiem dla otoczenia? Poznajcie CSR w nowej odsłonie.
Branża MICE obejmująca m.in. imprezy integracyjne i turystykę biznesową, zmienia się w dobrym kierunku. Wszystko za sprawą nowego trendu, który przybył do nas z Zachodu i szybko zyskał szansę na zrewolucjonizowanie branży imprez firmowych.
CSR – Biznes społecznie odpowiedzialny
Mowa tu o rosnącej liczbie imprez organizowanych w konwencji społecznej odpowiedzialności biznesu. Eventy CSR (Corporate Social Responsibility) to oprócz doskonałej formy integracji pracowników, dostawców i klientów, także przynosząca wspaniałe efekty i satysfakcję, praca na rzecz społeczności.
Remont zapomnianego i zaniedbanego przez lokalne władze domu dziecka, rewitalizacja parku, czy budowa placu zabaw dla dzieci to tylko niektóre formy integracji coraz bardziej doceniane nie tylko przez managerów firm, ale i przez całe otoczenie. To właśnie dzięki pozytywnemu wizerunkowi przedsiębiorstwa realizowana jest jego zewnętrzna strategia marketingowa.
Impreza inna niż wszystkie
CSR sposobem na integrację? Jak reagują na to pracownicy? Czy wszyscy chętnie włączają się w realizację zamierzonego celu? Z naszego doświadczenia wynika, że w porównaniu do klasycznej wersji imprez integracyjnych, reakcja na propozycję organizacji wydarzenia w konwencji społecznej odpowiedzialności biznesu jest zawsze pozytywna.
Najczęściej z powodu zbliżającej się typowej imprezy integracyjnej, firmy notują nagły wzrost zachorowań pracowników i ich bliskich oraz zatrzęsienie losowych wypadków. Każda wymówka jest dobra, aby uniknąć wyjazdu według powielanych corocznie scenariuszy z udziałem markerów paintballowych, quadów i dużą ilością alkoholu. Na szczęście taka wizja integracji powoli odchodzi do lamusa.
Aby uniknąć niechcianych imprez i realnie wpłynąć na integrację zespołu, pracodawca powinien wybrać odmienną formułę np. eventu CSR. Założenie jest z góry jasne – wspólne działanie ma się przełożyć na wymierny efekt.
Firmowa integracja …podczas remontu domu dziecka
Rozwińmy wspomniany już wątek remontu domu dziecka. Tak jak przy każdej imprezie integracyjnej, należy zacząć od formalności i ustalenia co chcemy osiągnąć. Następnie firma organizująca wydarzenie zajmuje się zdobyciem niezbędnych zezwoleń, materiałów oraz kompletuje profesjonalne ekipy, które pomogą przy realizacji planu.
Najczęściej termin realizacji przypada na dzień roboczy, tak aby pracownicy nie musieli poświęcać swojego prywatnego czasu. Bywa, że imprezy planowane są na 2-3 dni, a każdego dnia zjawia się określona grupa pracowników z różnych działów. Nie zaburza to pracy firmy, a efektem jest pełna integracja międzydziałowa.
Zakres prac zależy od wieku uczestników, płci oraz umiejętności jakie posiadają. Najczęściej te najbardziej specjalistyczne i pracochłonne czynności wykonują ekipy budowlane zaangażowane przez organizatora. Efektem wysiłków w każdym przypadku jest pozytywna zmiana i powstanie małego Eldorado, w którym dzieci czują się świetnie.
Eventy CSR = realizacja założeń firmy, świetna zabawa i dobry PR
Istnieją firmy, które w swoich działaniach prospołecznych nie szukają poklasku. Często imprezy firmowe związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu są realizowane bez udziału kamer czy aparatów.
„W głównej mierze zależy to od polityki firmy” – mówi Piotr Kasztankiewicz, właściciel firmy www.imprezadlafirmy.pl organizującej z powodzeniem tego typu wydarzenia. „Często nasi klienci przeprowadzają eventy CSR całkowicie anonimowo, nie szukając rozgłosu wokół tych wydarzeń. My jednak z naszej strony zawsze oferujemy przygotowanie materiałów dla mediów.”
Lokalna gazeta, telewizja czy dziennikarz radiowy obecny podczas wydarzenia to nie tylko dobra promocja dla firmy, ale także propagowanie tego typu działań co przekłada się na wymierny efekt dla nas wszystkich. Komunikacja i raportowanie działań CSR to także nieodzowny element w strategii odpowiedzialnego biznesu.
„Dzięki tej działalności i naszym klientom, dajemy radość najczęściej dzieciom, które zostały ciężko doświadczone przez los – kontynuuje Piotr Kasztankiewicz – Nigdy nie zapomnę remontu jednego z warszawskich domów dziecka, tuż po opadnięciu kurzu i opuszczeniu przez pracowników pewnej firmy tej placówki, wyszedł do nas mały chłopiec i z wielkim uśmiechem powiedział „Teraz to mi się tu podoba, kiedy znów przyjedziecie?”. Radość i satysfakcja z wykonanej pracy – bezcenne.
ORGANIZACJA EVENTÓW CSR
Piotr Kasztankiewicz (event manager)
mail: biuro@imprezadlafirmy.pl
www.imprezadlafirmy.pl