Motywowanie i rozwój kadry, tak by chciała związać się z firmą na dłużej jest największym wyzwaniem stojącym przed branżą HR w kolejnych miesiącach – to jeden z wniosków trzeciej edycji badania „Wyzwania HR”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl i IIBR. Zapraszamy do lektury raportu!

52% jako jedno ze swoich wyzwań na 2012 rok wskazuje rekrutację najlepszych za rozsądne pieniądze (wzrost o 21 pkt. proc. wobec ubiegłorocznego badania). Niezależnie od panującego od początku kryzysu „rynku pracodawcy” rośnie znaczenie employer brandingu.

W porównaniu do ubiegłorocznego badania o 10 punktów procentowych wzrosła liczba HR-owców, dla których budowa wizerunku pracodawcy będzie jednym z wyzwań na 2012 rok. Jak wielu z nich skorzysta przy tym z nowoczesnych narzędzi?

Co piąty badany traktuje rekrutację przy użyciu nowych kanałów (np. Facebooka) jako jedno z przyszłorocznych wyzwań. 77% ankietowanych nie prowadziło do tej pory żadnych działań przy użyciu tego portalu, w którym obecnie zarejestrowanych jest ponad 6,5 miliona Polaków.

[swf]http://www.hrtrendy.pl/wp-content/uploads/adv_social_media.swf, 490, 103[/swf]
r e k l a m a 

W pierwszej trójce największych wyzwań HR w 2012 roku znalazły się także działania skierowane do obecnych pracowników: konieczność motywowania i rozwoju zatrudnionej kadry, by chciała związać się z firmą na dłużej (67% wskazań, o 18 pkt proc. więcej niż w ubiegłorocznym badaniu), oraz stworzenie talentom konkurencyjnych warunków zatrudnienia (42%). Warto nadmienić, że to ostatnie wyzwanie znalazło się na podium, choć debiutuje w tegorocznym badaniu.

Pełna, bezpłatna wersja badania “Wyzwania HR w 2012 roku” w sierpniu 2011 r. do pobrania poniżej

pdf