Budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy to szerokie pole do popisu. W przypadku zatrudnienia tymczasowego zaczyna odgrywać coraz większą rolę, ponieważ dzięki employer branding można odnieść wyraźne, obustronne korzyści- budując markę pracodawcy końcowego, agencja wzmacnia swoją własną pozycję rynkową.

Są to najczęściej procesy długofalowe, w które warto jednak zainwestować środki i czas. Jedną z niewątpliwych zalet employer branding jest budowanie więzi i lojalności między pracownikiem a firmą,
a co za tym idzie zmniejszenie rotacji wśród zatrudnionych.

Zadowolony pracownik pomoże też trafić do kolejnych kandydatów. Działania związane z kreowaniem wizerunku potencjalnego pracodawcy są przyszłościowe dla rynku usług HR, co potwierdzają też specjaliści- Już od dłuższego czasu prowadzimy dla naszych klientów projekty z zakresu employer branding. Korzyści odnoszą wszyscy- pracownicy chętniej podejmują pracę w firmach o jasno określonych zasadach, np. rekrutacji czy awansu. – mówi pani Sylwia Sędrowicz, ekspert Job Impulse Polska (Grupa Job). – Z kolei firmy budując trwałe relacje z pracownikami podnoszą efektywność ich pracy, poza tym pozytywnie wyróżniają się na tle konkurencji. – dodaje.

Jakie praktyki są najczęściej stosowane? Należy szczególnie zwrócić uwagę na efektywną komunikację, tak aby pracownicy otrzymywali jasne informacje, a ich przepływ nie był niczym zakłócony. Warto zadbać o to, aby nie doszło do nieporozumień- np. pomiędzy agencją i pracownikami, w przeciwnym razie mogą poczuć się traktowani nieprofesjonalnie.

Co jakiś czas powinno się mierzyć poziom zadowolenia i opinię pracowników o firmie i usługach agencji, przydatne są także oceny okresowe. Firma powinna jasno określać standardy i zasady awansu, tak aby był dla wszystkich przejrzyste; rolą agencji jest wtedy dostarczenie niezbędnych wiadomości pracownikom.

Powiedzenie jak cię widzą, tak cię piszą sprawdza się także wśród pracodawców. Aby móc pozyskiwać w przyszłości efektywnych i wykwalifikowanych pracowników, trzeba zadbać o to już teraz. Jak widać innowacyjne employer branding znajduje zastosowanie nie tylko wśród samych przedsiębiorstw, ale staje się znaczącym elementem na rynku agencji pracy.