Nie ulega wątpliwości, że employer branding zdobywa coraz bardziej znaczącą pozycję w działalności wizerunkowej firm. W tych działaniach coraz większy udział mają też agencje pracy, które wspomagają swoich klientów w kształtowaniu marki idealnego pracodawcy.
Miano „pracodawcy z wyboru” to nie tylko uhonorowanie firmy zaszczytnym tytułem, ale w dłuższej perspektywie przekłada się ono na wzmocnienie marki i zwiększenie efektywności firmy. Wizerunek atrakcyjnego pracodawcy pozwala przyciągać nie tylko większą ilość kandydatów, ale- co istotne- tych utalentowanych i wykwalifikowanych. Dlatego też, przedsiębiorcy zwracają coraz większą uwagę na to, w jaki sposób są postrzegani przez potencjalnych pracowników.
Budowanie wizerunku powinno być poparte określonymi wartościami i wizją firmy, a sama jej marka musi być silna i rozpoznawalna. Dopiero wtedy pracodawca może rozpocząć działania w zakresie employer branding, które stanowią pracę z pogranicza HR i PR, dlatego te właśnie działy muszą połączyć swoje siły.
Rozpoczynając projekt employer branding firma musi zatroszczyć się o wizerunek wśród aktualnych pracowników, wziąć pod uwagę ich opinie dotyczące komunikacji wewnętrznej i funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Pozyskiwanie nowych pracowników nierzadko skłania firmy do skorzystania z pośrednictwa agencji pracy, szczególnie gdy potrzeba rekrutacyjna jest duża. Czy zatrudniamy pojedynczych pracowników, czy całe ich grupy- idea z pewnością jest ta sama, ugruntować swoją pozycję atrakcyjnego pracodawcy oraz zapewnić dobre partnerskie relacje.
Rola agencji pracy pośredniczących pomiędzy firmą a pracownikami, także agencji pracy tymczasowej, jest tu spora i nabiera nowego wymiaru. Oprócz samego poszukiwania kandydatów i zatrudnienia ich (w przypadku pracy tymczasowej robi to agencja), pośrednicy stają się współodpowiedzialni za kształtowanie wizerunku danej firmy.
Employer branding to duże wyzwanie biznesowe dla agencji pracy, jednak coraz więcej z nich decyduje się na podjęcie takiej inicjatywy. Są to przede wszystkim działania mające na celu utrzymanie pozytywnych i trwałych relacji pomiędzy firmą i pracownikami, m. in. poprzez ustalenie przejrzystych standardów i warunków pracy. Ważnym elementem jest doradztwo przedsiębiorstwom, jak rozwiązywać konkretne, bieżące problemy. Firmy muszą mieć także możliwość korzystania z doradztwa agencji w zakresie strategii budowania wizerunku pracodawcy z wyboru.