Warszawa, 8 kwietnia 2011 roku – Aż 40 procent ofert pracy na rynku farmaceutycznym skierowanych jest do przedstawicieli farmaceutycznych lub handlowców – tak wynika z raportu przeprowadzonego przez internetową giełdę pracy InfoPraca.pl z początkiem kwietnia 2011 roku.
Jak wynika z analizy ofert opublikowanych w największych serwisach rekrutacyjnych przeprowadzonej
w pierwszym kwartale 2011 roku, pracodawcy z branży farmaceutycznej opublikowali ponad 1,25 tys. propozycji pracy. Najwięcej ofert pochodziło z województw: mazowieckiego, śląskiego i wielkopolskiego. Najmniej z Podlasia, Warmii i Mazur oraz województwa lubuskiego.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy InfoPraca.pl powiększyła bazę ofert pracy w tym sektorze o 30 proc., równocześnie liczba aplikacji wzrosła o 25 proc. Wraz z początkiem kwietnia na jedną ofertę pracy odpowiadało średnio 31 kandydatów. Najwięcej chętnych zgłosiło się w województwach: mazowieckim, śląskim oraz małopolskim. Najmniej – podlaskim, opolskim i warmińsko-mazurskim.
Wartość rynku farmaceutycznego wzrasta a wraz z nim rynek pracy związany z tą branżą. W ostatnim okresie zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost zapotrzebowania na wykwalifikowanych pracowników. W Polsce wciąż brakuje nie tylko przedstawicieli farmaceutycznych ale także specjalistów z zakresu farmacji stosowanej oraz technologii postaci leku.
Jeszcze 3 lata temu mieliśmy do czynienia z rynkiem pracownika, o którego konkurowało wiele firm. Dziś, z perspektywy naszej giełdy, obserwujemy odwracanie się tej tendencji – mówi Aneta Matysek Dyrektor ds. Sprzedaży internetowej giełdy pracy infoPraca.pl
Rynek leków w Polsce będzie się systematycznie rozwijał w ciągu najbliższych kilku lat. Do 2013 r. Polska ma się stać jednym ze wschodzących liderów wzrostu światowego rynku farmaceutycznego – prognozuje analizująca ten segment gospodarki firma IMS Health. Zdaniem ekspertów do tego czasu krajowy rynek farmaceutyczny powiększy się o 2,5 – 11 mld zł.
Przeprowadzona przez InfoPraca.pl analiza wykazała, że co czwarty pracodawca tej branży poszukuje pracowników sprzedaży (40 proc. wszystkich ofert), których stanowisko opisywane jest w ofertach jako przedstawiciel farmaceutyczny, handlowy czy medyczny. Na te posady mogą aplikować absolwenci uczelni wyższych o profilu medycznym lub pokrewnym.
Pracodawcy oczekują przede wszystkim komunikatywności, umiejętności współpracy z klientem, doświadczenia zawodowego oraz udokumentowanych sukcesów w sprzedaży. Drugim, obok sprzedaży, zadaniem przedstawicieli medycznych jest promowanie leków poprzez udzielanie informacji oraz regularny kontakt z aptekami i lekarzami.