Czy jesteście Państwo na Facebooku? Aby sprawdzić, jaki styl przywództwa Państwo prezentują, proszę zrobić quiz dotyczący stylów przywództwa proponowany przez firmę Dale Carnegie Training.
Motywowanie innych poprzez stosowanie systemu pozytywnych wzmocnień
Wyrażanie konkretnych, dobitnych opinii to podstawa wartościowej informacji zwrotnej. Jej nieodzowne składniki to:
• wskazanie na cenioną cechę,
• wyrażenie dla niej podziwu,
• uzasadnienie opinii konkretnym przykładem – czymś, co zostało zaobserwowane w zachowaniu danej osoby.
Wskazówki dotyczące negocjacji typu „win-win”
Dla menedżerów, umiejętność prowadzenia negocjacji typu „win-win” może być kluczowa dla powodzenia rozmów negocjacyjnych. Podobnie jest przy wywieraniu wpływu na współpracowników i budowaniu konstruktywnych, pozytywnych relacji. Oto 6 kwestii, które menedżerowie powinni uwzględnić przygotowując się do każdych negocjacji, również tych z podwładnymi:
Wiem czego chcę. Określenie, jakie są nasze oczekiwania co do rezultatu rozmów.
Wiem czego chce druga strona. Zrozumienie, co druga strona chce osiągnąć w wyniku negocjacji.
Wyprzedź ewentualne sprzeciwy i zastrzeżenia. Przeprowadzenie stosownej analizy przed przystąpieniem do negocjacji: zgromadzenie argumentów i dowodów na poparcie swoich tez.
Zidentyfikuj możliwe ustępstwa. Określenie obszarów niepodlegających żadnym ustępstwom i negocjacjom oraz kwestie, które mogą być przedmiotem kompromisów.
Zdefiniuj „zadowalające zakończenie”. Ustalenie „zadowalającego zakończenia” pozwala zidentyfikować moment, w którym nie ma potrzeby dalszego prowadzenia negocjacji.
Ćwicz z partnerem. Pozwala to nabierać pewności siebie i swobody , co znacząco ułatwi sprawne i pomyślne dla Ciebie przeprowadzenie negocjacji.
Kilka minut zarządzania więcej
Wymienione powyżej techniki to proste, praktyczne wskazówki. Wydawać się może, że to oczywistości, wszyscy je znamy. Czy jednak aby na pewno zawsze o nich pamiętamy? Warto powalczyć o te 26% pracowników, którzy nie deklarują, że ufają swoim przełożonym.
Autor:Grażyna Młynarczyk, Dale Carnegie Training Poland