Nie ma więc nic niestosownego w informacji o tym, że nasz przyszły szef jest mocno zorientowany na cele, przywiązuje dużą wagę do detali i ceni punktualność, a ponad relacje personalne przedkłada realizację celów. Wówczas mamy możliwość skonfrontowania własnych słabości z cechami przełożonego – zorientujemy się, czy charaktery będą ze sobą współgrały.
Podobnie należy postąpić jeśli chodzi o kwestię wieku. Osoba zatrudniana musi wiedzieć, że będzie najstarsza lub najmłodsza w zespole, aby mogła oswoić się z tą myślą i śmielej wejść w nowe środowisko.
Dopracowana komunikacja w trakcie rekrutacji, odpowiednie procedury oraz standaryzacja oszczędza czas i środki, które pochłonęłyby błędnie przeprowadzone procesy. Efektywna rekrutacja pozwala też skutecznie dobierać kadry pod względem wiedzy, umiejętności oraz charakteru, czego miernikiem jest pełne wykorzystanie możliwości pracownika na danym stanowisku, a więc realizacja założeń postawionych w trakcie rekrutacji.
Jeśli opracowując jej strategię położymy największy nacisk na kontakt z kandydatem i nie zapomnimy o tym, że równocześnie jest on potencjalnym konsumentem naszych produktów oraz usług, wówczas proces rekrutacji nie tylko pozwoli wyselekcjonować nam najlepszych z najlepszych, lecz także znacząco wpłynie na ogólny pozytywny wizerunek firmy.
Agnieszka Morzy
StepStone.pl