Jednak nie można zapominać o zaletach posiadanych przez kobiety szefów –Potrafią przyznać się do błędu wobec swoich pracowników oraz prosić o pomoc i korzystać ze wsparcia innych. To nie obniża ich poczucia własnej wartości i przyczynia się do sukcesu. Potrafią budować sukces, opierając się na wspólnym dążeniu do celu.
Są wytrwałe, konsekwentne w dążeniu do sukcesu. Kobiety dużo lepiej od mężczyzn znoszą psychicznie poczucie porażki i niepowodzenia. A to bardzo ważna umiejętność w świecie biznesu. Kobiety częściej niż mężczyźni po kolejnej porażce nie dają za wygraną i starają się jeszcze lepiej przygotować na następny krok. To właśnie podejście do porażek, których w biznesie nie brakuje jest bardzo istotne– jednym tchem wymienia zalety Izabela Kielczyk z Europejskiego Forum Właścicielek Firm.
Najczęstsze błędy kobiet na stanowiskach menedżerskich to:
° Błąd „Królowej Śniegu” – polega na zachowywaniu sztucznego dystansu między szefową a pracownikami
° Błąd „Sympatycznej kwoki” – szefowe popełniające ten rodzaj błędu często manifestują swoją nadopiekuńczą postawę wobec wybranych pracowników
° Błąd „Wściekłej tygrysicy” – popełniają go kobiety szefowe poprzez skłonność do reakcji wybuchowych, okazywanie negatywnych uczuć wobec każdego pracownika, który akurat pojawi się w zasięgu wzroku
° Błąd „Romantycznego łabędzia” – popełniają go menedżerki nadmiernie dbające o własny wizerunek. Szefowe tego typu często są nieobecne w firmie, ponieważ pochłaniają je obowiązki reprezentacyjne.
° Błąd „Carycy Katarzyny” – charakteryzuje szefowe stale wykorzystujące ludzi w firmie. Błąd ten dotyczy zarówno ludzi, jak i stereotypowych zachowań, których istotą jest udowadnianie swojej służalczości.
Na podstawie oprac. doktora Leszka Mellibrudy, psychologa biznesu.
Biuro prasowe portalu Praca.pl