Studiujesz, jesteś osobą aktywną, dobrym organizatorem i masz niewielkie doświadczenie zawodowe? Szukasz praktyk lub stażu w renomowanej firmie? Nie wiesz jak wyróżnić się wśród tysięcy aplikacji przesyłanych do Działów HR? Daj się osobiście poznać pracodawcy poprzez uczestnictwo w jednym z programów ambasadorskich organizowanych przez renomowane firmy.
Jedną z najskuteczniejszych form szukania praktyk lub stażu, a także przyszłej pracy jest przystąpienie do programu ambasadorskiego. Poprzez kontakt z wybraną firmą za pośrednictwem campus recruiter’a, czyli osoby odpowiedzialnej za wyławianie talentów na uczelniach, można nie tylko dobrze poznać potencjalnego pracodawcę, ale również specyfikę pracy w wybranej branży.
Programy ambasadorskie niosą za sobą podwójną korzyść. Pracodawca w ten sposób dociera do najzdolniejszych i najaktywniejszych studentów – potencjalnych pracowników, którzy podczas programu mają możliwość zaprezentowania się pracodawcy z najlepszej strony. Studenci wewnątrz firmy zyskują możliwość uczestnictwa w szkoleniach, warsztatach i innych projektach,, które przygotują ich do przyszłej pracy.
Przykładem takiej aktywności jest program ambasadorski Grupy TP organizowany w ramach projektu edukacyjnego „Twoja Perspektywa”. Pierwsza przeprowadzona została w roku akademickim 2008/2009 na trzech uczelniach: Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej i w Szkole Głównej Handlowej.
Do zadań Ambasadorów Grupy TP należało informowanie studentów m.in. o praktykach, stażach i możliwościach rozpoczęcia pracy. Łącznie 28 studentów na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej i w Szkole Głównej Handlowej było nie tylko reprezentantami marki Grupy TP, ale przede wszystkim pełniło rolę łączników pomiędzy organizatorami Programu a swoimi koleżankami i kolegami z uczelni.
Ambasadorzy Grupy TP aktywnie uczestniczyli we wszystkich działaniach, zaczynając od promocji ogólnopolskiego konkursu „Twoja Perspektywa”, poprzez cykl 12 warsztatów organizowanych na uczelniach partnerskich, po promowanie oferty praktyk Grupy TP w środowisku akademickim. Mieli możliwość wzięcia udziału w licznych szkoleniach e-learningowych. Każdy z nich mógł wybrać 4 dowolne z puli 63 szkoleń, wśród których znalazły się m.in.: zarządzanie projektem, ABC – rachunek kosztów działań, elementy strategii marketingowej, a także liczne szkolenia z zakresu komunikacji, zarządzania czasem.
W ramach programu Ambasadorzy odwiedzili Ogrody Innowacji Grupy TP w Warszawie, będące częścią globalnej sieci Grupy FT. Są tam prezentowane innowacyjne usługi, nad którymi pracuje