- Cel dodatkowy tego projektu to budowanie partnerstwa pomiędzy sektorem MŚP i firmami szkoleniowymi na Mazowszu, pilotażowe rozwiązanie w skali Polski – informował Marcin Kowalski, koordynator projektu „Budowanie partnerstwa na rzecz adaptacyjności w regionie mazowieckim.
Projekt badawczy finansowany jest przez Europejski Fundusz Społeczny i będzie realizowany do połowy 2010 roku.

Budowa kapitału ludzkiego może odbywać się w każdy możliwy sposób, w dowolnych warunkach społeczno-ekonomicznych i nie tylko w przedsiębiorstwach. To budowanie kapitału ludzkiego powinno zacząć się od zmiany świadomości każdego dorosłego Polaka, a może pomóc w tym Kampania Społeczna Dni Uczenia Się Dorosłych, której inicjatorem jest Polska Izba Firm Szkoleniowych. Kampania uzyskała poparcie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i PARP.

Pierwsza edycja Dni Uczenia się Dorosłych zapoczątkowuje w Polsce utrwalenie przekonania o konieczności uczenia się przez całe życie. W świecie ciągłej zmiany – i to nie tylko gospodarczej – jedynym zwycięzcą będzie pracownik wiedzy.

- Jest wielu ludzi doskonale tę konieczność rozumiejących, ale jest też bardzo, bardzo wielu, którzy albo jeszcze nie dostrzegli, że świat im „ucieka”, albo czują, że tak jest, ale nie potrafią sobie z tym poradzić – nie wiedzą, dokąd się udać i czego szukać. Ta kampania ma wskazać na uczenie się – mówiła do dziennikarzy Bożena Ziemniewicz, Pełnomocnik PIFS w regionie łódzkim, odpowiedzialna za organizację Kampanii Społecznej Dni Uczenia się Dorosłych w Łodzi.
Pierwsza edycja Kampanii Społecznej Dni Uczenia się Dorosłych 2009 odbędzie się w dniach 9-10 maja.

Źródło: http://www.pifs.org.pl/aktualnosci/czytaj/4517.html

*Cykliczne badanie syndykatowe MSP- Warszawski Instytut Bankowości/CBM Indicator – przeprowadzane metodą bezpośredniego wywiadu kwestionariuszowego na losowych próbach: 600 firm mikro i małych (obroty do 3,6 mln zł) i 600 firm średnich (obroty 3,6-30 mln zł). Badanie zostało przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2009roku oraz MSP Indeks – monitoring małych i średnich przedsiębiorstw – Agencja Badań Rynku „Opinia” – przeprowadzone metodą sondażu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) na próbie losowej 550 małych i średnich firm (zatrudnienie 10-250 pracowników). Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2009 roku.

** Termin „kapitał ludzki” jest pojęciem oznaczającym zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku i w społeczeństwie jako całości, określającym zdolności do pracy, adaptacji do zmian w otoczeniu oraz możliwości kreacji nowych rozwiązań.