Coraz więcej aspektów naszego życia staje się przedmiotem sprzedaży. Według koncepcji employer branding towarem jest także stanowisko pracy. Im bardziej rozpoznawalna marka pracodawcy, tym większe zainteresowanie pracą w jego szeregach i większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia do firmy najlepszych kandydatów.

Przedsiębiorcy dążą do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki, z którą będą się identyfikować obecni i przyszli pracownicy. Oferta pracodawcy powinna być na tyle atrakcyjna, aby kandydat chciał ją „kupić” i zostać jej ambasadorem wśród innych pracobiorców. W myśl koncepcji employer branding, wakat powinien stanowić kompleksowy towar skrojony na miarę potrzeb pracownika i dostosowany do jego oczekiwań. Ma to na celu ograniczenie chęci opuszczenia firmy oraz zwiększenie integracji pracownika z organizacją.

Budowanie pozytywnego wizerunku przynosi pracodawcom wiele korzyści. Przekłada się między innymi na obniżenie kosztów rekrutacji i usprawnienie jej przebiegu. Do znanych i renomowanych firm kandydaci chętniej wysyłają aplikacje i stają do „walki” o stanowiska. Dobry wizerunek firmy gwarantuje ponadto krótszy czas wakatu oraz wpływa na obniżenie kosztów związanych z fluktuacją kadr. Inne korzyści to większa wydajność i mniejsza absencja pracowników.

Zyski z wprowadzenia strategii employer branding zauważa coraz więcej przedsiębiorstw. Na wzrost popularności tej koncepcji w naszym kraju wpływają deklaracje Polaków dotyczące przymiotów dobrej pracy. Dla 36% pracobiorców to właśnie opinia o firmie jest kluczowym czynnikiem przy wyborze pracodawcy.

Jakich aspektów funkcjonowania firmy dotyczy strategia employer branding? Jakie są cele i korzyści działalności wizerunkowej pracodawców? Jakie problemy związane są z jej wprowadzaniem? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule „Koncepcja employer branding – jak cię widzą, tak cię piszą” w portalu rynekpracy.pl.

Redakcja rynekpracy.pl