Największa różnica w poziomie satysfakcji pomiędzy pracownikami Najlepszych Pracodawców a średnią krajową ujawniła się w obszarze związanym z reputacją organizacji. Aż 30% więcej pracowników Najlepszych Pracodawców, w porównaniu ze średnią w Polsce oceniło swoją firmę jako pracodawcę cieszącego się dobrą reputacją (79% vs. 49%). Na kształtowanie dobrego wizerunku organizacji mają wpływ również sami pracownicy. Ci zaangażowani znacznie chętniej rekomendują innym swoją firmę jako dobrego pracodawcę, niż pozostali. Aż 77% pracowników Najlepszych Pracodawców poleciłoby bez wahania swoją firmę znajomym szukającym pracy, a 75% mając ku temu okazję opowiadałoby chętnie o zaletach swojej organizacji.

Najlepsi Pracodawcy jest badaniem, w którym pracodawcę oceniają jego klienci wewnętrzni – pracownicy. O miejscu w rankingu decyduje wynik uzyskany z dwóch wskaźników: Wskaźnika Zaangażowania Pracowników oraz Wskaźnika „Company Score”, który obejmuje wyniki wszystkich trzech elementów badania. Badanie zorganizowane zostało w Polsce po raz trzeci.