A jednak cały ten obraz może rodzić pytania i wątpliwości. Co miał w zamyśle pracodawca, który tak przygotował środowisko pracy, że można w nim przebywać komfortowo 24h/7? Śmiem powiedzieć – wyszedł naprzeciw oczekiwaniom tych, którzy są skłonni spędzić w pracy 72h non stop w twórczym szale (mówi się już przecież nie tylko o zaangażowaniu pracowników, ale o pasji!), nie martwiąc się o swój pusty żołądek i ukochanego psa, którego w przypływie dobrej woli może wyprowadzi i nakarmi sąsiadka lub (w opcji „lux”) – dogląda psia niania. Daje komfort tym, którzy chcą, aby ich miejsce pracy wyglądało prawie jak dom. W kontraście do tych firm, u których niedozwolona jest ramka ze zdjęciem dziecka czy współmałżonka.
Podsumowując ekspresową, subiektywną analizę najbardziej pożądanego pracodawcy na świecie. Czynniki ekonomiczny: przyzwoita płaca i mnóstwo „dodatków”. Czynniki społeczne: zatrudnienie u najlepszego pracodawcy, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm na świecie. Czynniki psychologiczne: mam względną swobodę działania, firma to mój „drugi dom” (z akcentem na drugi), nie martwię się o drobnostki (umówienie wizyty u lekarza, wyjście z psem, kupienie czegoś na śniadanie czy kolację). Co w tym wszystkim jest dla mnie? Niewiele i nie zamierzam aplikować do Google. Ale z pewnością polecę niejednemu. I mam ochotę powiedzieć „patrzcie i uczcie się”.
Gotowa recepta na sukces? Tak , jeśli mówimy o dążeniu do „perfect fit”, perfekcyjnego dopasowania, które zaczyna posuwać się dużo dalej niż jeszcze niedawno śmieliśmy przypuszczać (co sugerują wieści z USA). Coraz częściej to już nie tylko „perfekcyjna” płaca, premia i świadczenia, „idealna” kultura organizacyjna, „doskonałe” możliwości rozwoju i awansu, ale także „wymarzone” zadania, „najlepiej dopasowany” zakres obowiązków, „odpowiednie” miejsce w strukturze organizacyjnej.
Czy employer branding sięga aż tak daleko? Potencjalnie (jako strategiczna funkcja biznesu) – tak. Realnie – zobaczymy…
Zobacz film pokazujący jak wygląda Google pt. "An Inside Look at Google – Working at Google":
Monika Kantowicz-Gdańska
http://mkgconsulting.blogspot.com