Podczas podejmowania decyzji kredytowych bardzo łatwo o pomyłkę zarówno przeszacowaniu zdolności kredytowej klienta jaki w udzieleniu mu zbyt małej kwoty. Oba te przypadki psuja relacje z klientem i przyczyniają się do strat firmy. Konsekwentne i zdyscyplinowane stosowanie procedur kredytowych pozwala z pewnością na zmniejszenie strat a klient rozstaje się z nami w poczuciu, że odmowa kredytu nie nastąpiła wskutek „widzimisię „ pracownika a wskutek nie dostarczenia wymaganych praz bank dokumentów czy zaświadczeń.

Z drugiej strony pracownicy szczególnie w firmach parabankowych, posiadają znaczny margines tolerancji w swej decyzyjności co do zdolności kredytowej. Skłania to często aby pod presją realizacji celu sprzedażowego dać więcej robiąc „interes życia”. Czasem się udaje naczesem drogo za to płacimy.

Kultura dyscypliny zabezpiecza firmę przed niepotrzebnym rozpraszaniem się w drodze do osiągania celów biznesowych. I powiemy, że są interesy życia i kto nie ryzykuje nie wygrywa, to typowe lisie zachowanie ma jednak charakter przypadkowy i nie daję się przekuć w żadną regułę.
Stosując kulturę dyscypliny i zasadę jeża mamy duże prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu………

A czy wy w waszych organizacjach stosujecie te zasady ??

Ciąg dalszy artykułu opowie o zasadach technologicznego turbodoładowania i koła zamachowego i spirali klęski…

Autor
Sylwester Pietrzyk
Certyfikowany Trener Biznesu