Zmiana kadry zarządzającej pociągnęła za sobą zmiany, próbowano wprowadzać nowe produkty takie jak katalogi sprzedażowe , pożyczka przez Internet, czy z przelewem na konto. Żaden z tych produktów nie przyniósł firmie takiego zysku jak (home credit). Po przetestowaniu wielu produktów firma obecnie ponownie wraca do koncentracji na tym co robi najlepiej, czyli pożyczce udzielanej w domu klienta.
KULTURA DYSCYPLINY
Powyższe stwierdzenie jest sprzecznością już w samej swojej definicji, czy można zdyscyplinować kulturę ?
Collins zwraca uwagę, że kolejnym genem sukcesu firm jest takie ją kierowanie aby ludzie działali w „w jasno określonych granicami systemami, a w ramach tych systemów zapewniali ludziom swobodę i odpowiedzialność, zatrudniając zdyscyplinowanych pracowników, nie musimy nimi zarządzać tylko systemem”.
Zasada ta w połączeniu z zasadą jeża powodowała, że robiono listę rzeczy, które trzeba było robić i konsekwentnie rezygnowano z innych działań.
To co jest fundamentem strategii restauracji Mc Donalds to wręcz obsesyjne podejście do czystości. Restauracje te mają oferować klientom nie tylko szybkie posiłki ale również czyste toalety. To wręcz obsesyjna czystość jest nie docenianym czynnikiem przewagi konkurencyjnej, powodującym, że gdy jesteśmy w nowy dla nas terenie, to jeżeli szukamy czystego/bezpiecznego miejsca na szybki posiłek wybieramy te restauracje a nie inne. Dyscyplina czystości jest tak głęboko zaszczepiona w kulturę firmy, że podobnie szef firmy Ray Croc gdy odwiedzał jakąś restaurację i uznał, że nie jest zbyt czysta sam łapał za mop i sprzątał dając przykład innym .
Różnica pomiędzy szefem dobrym a wybitnym polega na tym, że pierwszy osobiście dyscyplinował własną firmę, przede wszystkim dzięki swojej sile, drudzy tworzyli trwałą kulturę dyscypliny.
Przykładem kultury dyscypliny w branży finansowej jest przekazanie pracownikom kompetencji w obszarze udzielanie kredytów pożyczek. Osoby te z jednej strony pracują w oparciu o procedury z drugiej posiadają pewien margines decyzyjności.