W kontekście wciąż silnej presji płacowej optymizmem nie napawa fakt, że aż 30% badanych firm nie ma w ogóle strategii zarządzania kapitałem ludzkim, a 41% posiada strategię krótkoterminową, czyli de facto roczny plan działania w tym obszarze. 65% respondentów badania uważa, że najlepszą metodą pozyskania i utrzymania specjalistów posiadających strategiczne dla organizacji kompetencje są indywidualne plany rozwoju kariery i elastyczność w dostosowaniu warunków pracy do potrzeb pracownika.
Organizacje, które posiadają strategie zarządzania kapitałem ludzkim i prowadzą stały monitoring rynku pracy nie są zaskoczone obecną sytuacją i wiedzą jak sobie radzić. Nie da się zbudować wizerunku dobrego pracodawcy, czy naprawić złą politykę w rok. Nawet najładniejsza firmowa strona kariery, czy reklama employer brandingowa w telewizji nie zastąpią dobrej i długofalowej polityki zarządzania kapitałem ludzkim, mówi Robert T. Żelewski, Dyrektor zarządzający ds. HR w firmie Animex, prezes PSZK.
Raport od strony merytorycznej zdominowały najważniejsze i najbardziej gorące tematy rynku pracy – problemy rekrutacyjne, wynagrodzenia i wizerunek marki pracodawcy. Raport porusza również zagadnienia CSR, zarządzania talentami oraz obszar potrzeb szkoleniowych menedżerów. Poza szczegółowym omówieniem wyników badań autorzy raportu zachęcają do lektury ciekawych komentarzy eksperckich, które są zapisem debaty środowiskowej z udziałem ekspertów HR i rynku pracy.
Więcej informacji na temat raportu udziela:
Agnieszka Krawczyńska
Menedżer PR
Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami
agnieszka.krawczynska@pszk.org.pl
tel. (22) 890 02 48