Połowa pracowników działów PR i marketingu zarabiała w 2013 roku powyżej 5 000 PLN – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Specjaliści ds. Public Relations otrzymywali wynagrodzenie o 15% wyższe niż specjaliści ds. marketingu.
Na najwyższe zarobki w branży mogli liczyć zatrudnieni w województwie mazowieckim. Połowa z nich zarabiała więcej niż 6 611 PLN, 25% najsłabiej wynagradzanych otrzymywało natomiast mniej niż 4 500 PLN. W samej Warszawie mediana wynagrodzeń dla działów PR i marketingu wyniosła 6 500 PLN.
Na najwyższe zarobki mogli oczywiście liczyć dyrektorzy ds. marketingu. Najlepiej zarabiający z nich otrzymywali wynagrodzenie przekraczające 20 800 PLN. Mediana wynagrodzeń dla kierowników ds. marketingu wyniosła 7 600 PLN. Połowa specjalistów ds. PR zarabiała powyżej 4 639 PLN, natomiast specjalistów ds. marketingu – powyżej 4 040 PLN.
Wynagrodzenia całkowite brutto na wybranych stanowiskach
w działach PR i marketingu w 2013 roku (w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2013 roku
Okazuje się, że najlepiej wynagradzani pracownicy ds. PR i marketingu mieścili się w przedziale 11-15 lat stażu pracy. Połowa z nich zarabiała więcej niż 5 300 PLN. Mediana dla osób o stażu pracy 16 lat i więcej była już niższa o 1 000 PLN. Spośród najmniej doświadczonych pracowników, o stażu pracy krótszym niż rok, połowa nie zarabiała więcej niż 3 500 PLN.
Mediany wynagrodzeń całkowitych brutto specjalistów
działów PR i marketingu o różnym stażu pracy w 2013 roku (w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2013 roku
źródło: wynagrodzenia.pl